Jag är skyldig till en våldtäkt

Inlägg #1: Postat: 2003-11-13 00:50:00
aversi
inbillar du dig, på fullaste allvar, att kvinnor tycker det är helt ok att bli våldtagna bara dom får vinna i rätten efteråt? vilken verklighetsfrånvänd värld befinner sig en del i?
Inlägg #2: Postat: 2003-11-13 00:52:00
aversi
låt oss dra ditt resonemang vidare. din farsa blir grovt misshandlad och förvandlas till grönsak. varför försöka hitta en gärningsman och ställa honom inför rätta? han har ju lik förbaskat förvandlad till grönsak!
Inlägg #3: Postat: 2003-11-13 00:54:00
aversi
och varför skulle inte en tjej hänga med en snygg bartender hem??? var någonstans har tjejen samtyckt till inte bara sexuellt umgänge med honom, utan även med hans polare? eller är det bättre om hon följer med en ful en, som dig själv? blir det en annan biff då?
Inlägg #4: Postat: 2003-11-13 10:10:00
PenisArm
Nu är det helt plötsligt okej att knulla med en vildfrämmande kille bara för att han är snygg.
Jag skulle inte vilja knulla med dig aversi, inte ens mot betalt.
Inlägg #5: Postat: 2003-11-13 12:50:00
Biff
Men aversi, du missar hela mitt resonemang! Var någonstans har tjejen samtyckt? Ingestans! Det är därför det är en våldtäkt! Har man blivit mindre våldtagen om man anmäler efteråt? Känns det på något sätt bättre då? Är det hämnd vi är ute efter? Inse fakta: Vi kan inte ändra på världen! Tjejer kommar alltid löpa risk att bli våldtagna. Det kommer inte en lag mot våldtäksmän att ändra på.
Inlägg #6: Postat: 2003-11-13 13:00:00
Biff
Därför tycker jag det är bättre att uppmana tjejer att inte följa med vem som helst hem. Man kan tycka vad man vill om hur rättvist det är, men det råder väl knappast någon oenighet om att tjejer går säkrare så, om det är vad de vill. Eller var tjurig och säg: "jag ska gå i genomskinligt linne och kjol som slutar vid skinkorna, och följa med vem som helst hem, och jag tänker inte bli våldtagen." Ha den inställningen, och se om våldtäktsmännen lyssnar...
Inlägg #7: Postat: 2003-11-13 17:41:00
Lobby
Biff, Har din pappa blivit mindre lemlästad för att gärningsmannen åker fast? Nej, men du måste väl för fan inse att det med ditt resonemang skulle bli ett fullkomligt laglöst samhälle om brott inte beivrades! Och det är inte kvinnan som ska backa, krypa undan och gömma sin sexualitet, igen, det är männen som ska ge fan i att våldta.
Inlägg #8: Postat: 2003-11-13 17:45:00
Lobby
Eller ska vi anamma muslimska seder? Ska vi klä in alla kvinnor i heltäckande burka för att inte männen ska bli frestade att våldta? Ditt resonemang är huvudlöst och problemet måste lösas genom att ALLA män börjar respektera även kvinnor.
Inlägg #9: Postat: 2003-11-13 18:11:00
Biff
Lobby: Jag diskuterar artikeln, som pendlar mellan att varna unga kvinnor och förbanna rättssystemet. Josefin menar att hon blivit våldtagen, och skriver mer eller mindre att hon skyller sig själv för det. Ändå vill hon få det till att allt beror på rättssystemet i slutändan. Något som jag tycker förstör hela texten.
Inlägg #10: Postat: 2003-11-13 22:57:00
muffen
Ditt krav är lika infantilt som om man skulle kräva att: jag måste kunna lämna min bil med dörrarna öppna mitt i stan utan den bli stulen. Och det är inte jag som ska backa, utan det är tjuvarna som måste ge fan i att stjäla.
Inlägg #11: Postat: 2003-11-14 00:41:00
Lobby
Att du jämför kvinnor med bilar, får stå för dig, men låt mig göra en sak glasklar: Kvinnor är människor. Jo, det är faktiskt sant. Och dom kan också bli kåta och vilja ragga. Jo, det är faktiskt så. Och dom får faktiskt klä sig precis som dom vill utan att dom för den skull ska våldtas. Jo, helt otroligt men sant. Det är så jävla synd om människan, skärskilt om vissa.
Inlägg #12: Postat: 2003-11-14 10:10:00
muffen
Fint att du förklara att kvinnor inte är bilar… och "självklart" menade jag att kvinnorna ska våldtas, eller? Men du vill bara inte fatta min poäng.
Och visst är det synd om alla dessa som saknar självaktning. Om dessa som inte fattar att det kommer alltid att finnas tjuvar och banditer oavsett vilka straff de kan få.
Inlägg #13: Postat: 2003-11-14 10:17:00
muffen
Och du får gärna gå omkring helt naken om du vill. Men skyll bara inte på mig om du blir anklagad för förargelseväckandebeteende… eller för blottare ifall du är en man.
Inlägg #14: Postat: 2003-11-15 23:32:00
Anna Hahne
Det kommer antagligen alltid finnas våldtäktsmän. Låt oss acceptera detta faktum och börja klä kvinnor i heltäckande slöja och införa utegångsförbud för kvinnor efter mörkrets inbrott, samt förbud att ha sex med någon man inte är gift med. Eller förresten, förbjud samlag för kvinnor helt och hållet. Det är säkrast!
Inlägg #15: Postat: 2003-11-16 22:05:00
muffen
Hoj vad du tar i ordentligt stackars dig, blev du så där himla skraj på riktigt? varför inte kastrera alla män så att ni får köra med dildon istället. Fast det blir ju ökad miljöförstörelse med alla dessa batterier i omlopp.
Inlägg #16: Postat: 2003-11-17 17:44:00
Biff
Anna, varför vara så drastisk? Jag personligen blir förstås bara glad om tjejer iförda endast behå och stringtrosor raggar upp mig på klubbarna och vill knulla. Jag moraliserar heller inte över att försöka undvika att bli våldtagen. Däremot påpekar jag att klädsel, sexualitet och våldtäkt förmodligen hänger ihop. Sedan får du anpassa dig hur du vill till detta.
Laddar...