Inlägg #1: Postat: 2003-11-14 21:07:00
|
jag, |
kursetta på det mesta utan att bekymra mig, under studierna var följande fråga: Fan om jag torskar i detta, hur fan kan alla vara bättre än mig?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-14 22:55:00
|
det är så det går till sedan också |
Efter att ha jobbat i 20 år så kan jag konstatera att det är så här det funkar när man jobbar också. Man gör en masssa research och sammanställer det sedan till chefen, ledninggruppen, kunderna. Och nästa dag är det dags för ngt nytt. Det viktiga är inte att komma ihåg vad man sammanställt utan HUR man hittar informationen och sedan presenterar den. Se proven som en träning...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-15 10:46:00
|
Michael Lundahl |
Det är inte meningen att du skall komma ihåg allt. Det är meningen att du skall ha en hum om vad det gäller... och sedan - vid behov - kunna ta åt dig dessa kunskaper igen. Det är det som du bevisar genom att skriva bra på ett prov: din förmåga att ta åt dig kunskap när du behöver.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-17 14:05:00
|
Ylva |
faktiskt ett ämne som jag skrivit rätt mycket om, fast inte här. Skolan lyckas tyvärr inte med sitt syft, att lära ut något. Den fungerar på ett fullkomligt felaktigt sätt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-06 16:56:00
|
Mira |
Kan vara sant. Fast det beror en del på inställning och intresse också. Jag lärde mig en massa under min högstadietid, även det jag pluggade inför proven.
|
|