Jag är skyldig till en våldtäkt

Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #41: Postat: 2003-11-16 00:13:00
Anna Hahne
Bra artikel. Lika skrämmande som bra. Än mer skrämmande är alla idiotiska kommentarer här. Stå på dig Alvunger. :-
Inlägg #42: Postat: 2003-11-16 23:19:00
undrande
Varför ljuger du ihop en saga som denna, Alvunger? Är det bara för att göra dig intressant, för att hävda dig eller vad?
Inlägg #43: Postat: 2003-11-17 00:12:00
Sunny
Josefine: vi som blivit våltagna eller utnyttjade på det sätt du beskriver här måste sluta att lägga skulden på oss sjäva. Jag kände konstant ångest som flicka för att "jag" skickat pappa i fängeles: det var mitt fel som sökte upp min pappa osv. Han var nygift oxå o jag tog på mig hans frus sorg oxå.
Inlägg #44: Postat: 2003-11-17 14:38:00
Thomas L. Aabo
Inlägg #45: Postat: 2003-11-18 14:56:00
Robert
Jaha, det här förklarar ju en del....
Inlägg #46: Postat: 2003-11-20 09:36:00
Magnus
1. "Den som går till sängs med jungrun vaknar ibland med draken." 2. "Den som går till sängs med drömprinsen vaknar ibland med draken." Sak samma om det är en man eller en kvinna, om det är fråga om att dra fördel av att någon är askalas.
Inlägg #47: Postat: 2003-11-20 09:55:00
Christian
Fantastiskt bra skrivet!
Jag skulle vilja skriva att du inte ska bry dig om alla idioter som lämnat kommentarer här men eftersom jag inte själv kan låta bli att bry mig och bli jävligt förbannad över dom så går inte det.
Män, eller ska vi säga pojkar som dessa, skulle nog behöva bli ofrivilligt penetrerade själva för att förstå hur dumma i huvudet dom är.
Keep up the good work!
Inlägg #48: Postat: 2003-12-18 20:37:00
Lisa
Det absolut bästa jag läst på länge! Det stämmer så väl, det finns så otroligt många kvinnor som du, men de allra flesta skäms och säger ingenting för de vet att de redan är dömda.
Inlägg #49: Postat: 2004-01-03 12:25:00
Håkan
Hur blåögd får man vara? Du fick det du sökte, klaga inte.
Inlägg #50: Postat: 2004-01-05 17:56:00
Max Svensson
Ok, du är ett offer för en våldtäkt. Men..Man har som vuxen ansvar för sina handlingar och det får du leva med. Exempel på motsatsen. Länk: aftonbladet.se
"Det är ett nöje förunnat män."

Varför ska man som individ relatera sig till någon grupp? Alla borde ha rätt till sol och värme varje dag. Men det är en gåva endast förunnat de som bor i närheten av ekvatorn..
Inlägg #51: Postat: 2004-01-07 02:34:00
Math Smith
Vad döljer retoriken?

"Det finns inga våldtäktsmän. Bara kvinnor som är skyldiga till sina egna våldtäkter. I rättegångar diskuteras egentligen inte om MANNEN är skyldig. Det är inte han som är anklagad. Vad som verkligen diskuteras är hur pass skyldig KVINNAN är."

Detta är vad skribenten vill ha sagt. Om historien är uppdiktad eller inte är av mindre betydelse, den finns för att föra fram nämnda budskap.
Inlägg #52: Postat: 2004-01-23 20:16:00
15år
Jag blir så ledsen när jag läser alla elaka kommentar. Tänk om det hon säger är sant? Hur kan en människa, oavsett sammanhang, förtjäna övergrepp. Man ska aldrig ta något som inte tillhör en utan att fråga, vare sig det gäller pengar eller saker eller sex.

Nu kommer jag säkert få en massa kommentarer om att jag bara är en naiv liten flicka, men jag e bara så trött på allt ihop. På människor som tar från andra hela tiden... utan att fråga.
Inlägg #53: Postat: 2004-01-31 00:09:00
josefine
Tack. Du är en grym och väldigt intelligent skribent. Sätter ord på allt det jobbiga.
Inlägg #54: Postat: 2004-02-20 19:36:00
Olga
På vilket sätt är du intelligent? Elller, rättare, varför säger du att du är intelligent? Är det ok om puckade brudar våldtas?
Inlägg #55: Postat: 2004-02-28 01:47:00
Ari Eskelinen
Tack Josefine, för en otroligt bra artikel, skriven på ett sätt som verkligen berör och upprör. Du sätter ord för mycket, som är så upprörande. Situationen i sig själv som sådan, samt sedan frågeställningen hur "lika" står vi inför lagen egentligen??? Det som är så bra med din text är att du syns och finns så tydligt som människa, som kvinna. Samt också i förhållande till det övergrepp du råkade utför samt den sensmoral som mejslas fram ur din skildring. Tack!
Inlägg #56: Postat: 2004-03-29 14:46:00
Yog-Sothoth
En artikel som visar att du faktiskt kan skriva också. Känns som dina artiklar fungerar bäst när du sätter dig själv i centrum.
Inlägg #57: Postat: 2004-05-28 00:07:00
trött och flummig
Våldtäckt och mobbing har väl vissa likheter? Jag spånar. Det handlar väl om hur den som blir utsatt för det uppfattar det. Att väckas av att ens partner har sex med en uppskattar tex jag, men att väckas av en främlining platsar nog inte ens i en sexuell fantasi.
Inlägg #58: Postat: 2004-06-08 18:31:00
Man får väl ragga greker ?
Är man kåst så vill man väl för fan ha en kuk i sängen..?? Jag förstår inte varför du ursäktar dig som om du vore en karl som gjort samma sak.

Vi kvinnor har större rättigheter än männan, så njut av av den sköna krulskallen som du rättmätigt raggade upp, istället.
Inlägg #59: Postat: 2004-06-08 18:32:00
Katrin H
Man får väl ragga greker ?
Är man kåt så vill man väl för fan ha en kuk i sängen..?? Jag förstår inte varför du ursäktar dig som om du vore en karl som gjort samma sak.

Vi kvinnor har större rättigheter än männan, så njut av av den sköna krullskallen som du rättmätigt raggade upp, istället.
Inlägg #60: Postat: 2004-07-02 00:14:00
Lollo
NEJ! Nej, nej och åter nej. Du är INTE skyldig på ngt sätt alls!
jag förstår att du mår skit över vad som har hänt dig, det skulle alla göra. Men gumman.. Det var inte ditt fel.
Jag vet inte hur jag ska förklara för dig lillegull.. Men du, det är inte ditt fel. Det är jag vad bara vill ha fram. Du har ingen skuld alls till det hela. han, ralle, är ett odjur som förnedrade dig på ett sätt som är så hemskt, så oförlåtligt.
Ta hand om dig gumman!
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Laddar...