|
Inlägg #21: Postat: 2003-11-10 18:46:00
|
|
Biff |
Isa, du är lite väl teoretisk nu... Som jag förstår det, sker de flesta våldtäkterna genom ett "missförstånd" från mannens sida. Säg sedan att han är apfull, så tror jag inte att han direkt har i tanke att han kanske fattat fel... Han är väl så säker på sig själv att det inte finns i hans världsbild att kvinnan inte skulle vilja ha sex med honom.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2003-11-10 19:16:00
|
|
Yanni |
Knasig världsbild. Men jag tror att ALLA innerst inne vet om personen vill ha sex eller inte. Alltså märker skillnaden i att någon bara "är med på det", aktivt deltar eller verkligen vill därifrån. Jag tror alla normalt funtade vet. Innerst inne. Men de kanske skiter i det vissa gånger, som t ex vid fylla.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2003-11-10 20:28:00
|
|
Greg |
Yanni: kvinnan i fråga ville ju faktiskt ha gruppsex med 3 av killarna, det var ju hon själv som bjudit in dem och önskat ha sex, att hon gradvis blev fullare vilket troligtvis även gällde killarna kanske inte är hur enkelt som helst att fatta.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2003-11-10 20:28:00
|
|
Greg |
fors. Sen vet vi fortfarande inte vad rätten menade med "vanmakt", rätten kanske skulle bedömt henne vara i vanmakt ÄVEN om de frågat, och hon klart och tydligt sagt "ja". Rätten kanske i det läget ansett att hon ändå var i vanmakt pga av att de var 6 personer och hon var såpass full som hon var. För att diskutera vidare måste någon reda ut vad rätten ansåg skälet till att hon ansågs vara i vanmakt.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2003-11-11 09:44:00
|
|
Kalle |
Yanni, som tror att ALLA innerst inne vet... Uppenbarligen är det inte så enkelt som du inbillar dig, för isåfall skulle vi öht inte behöva ha den här debatten, eller hur?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2003-11-11 09:59:00
|
|
Kalle till isa |
Javisst, så dum jag är! Det är ju så enkelt! det är ju bara att fråga! Men om partnern säger ja, eller "okej då". Men efter ett tag känns det som att hn bara ligger och väntar på att det ska vara över, och så tänker man att det där OK kändes nog lite halvhjärtat... Så man frågar igen, Ska vi sluta? Nej, men det är OK... Och så blir det ganska bra ändå, till slut.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2003-11-11 10:03:00
|
|
Kalle, forts... |
Men man funderar ändå, ville hon egentligen, eller var det bara "för husfridens skull"? Men hon sa ju ja. Men det kändes ju sådär. Och hon var ju inte så aktiv själv. Men det brukar hon ju inte vara... Och det kan man ju inte kommentera för då blir det ju bara fel. Och nu kan jag ju inte fråga en gång till, för då blir det ju OCKSÅ bara fel...
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2003-11-11 10:09:00
|
|
Kalle |
Så killar bör egentligen aldrig ta initiativ till sex, för om tjejen verkligen ville så skulle du inte behöva fråga för hon säga till först, eller hur? Och ärligt talat, har du sett dig i spegeln? Tror du verkliegn att någon skulle bli tänd på en sån hårboll som du, med en sån där löjlig sak hängande mellan benen? Skrattretande är ju vad det är...
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2003-11-11 12:13:00
|
|
Yanni |
Men du Kalle: Så himla svårt kan det väl ändå inte vara? GÖR du ingenting för henne? Ligger du bara där och pumpar? Då förstår jag att hon "ställer upp för husfridens skull" och/eller vill ha det snabbt överstökat.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2003-11-11 14:16:00
|
|
Kalle |
Men Yanni, du fattar ju ingenting. Varför skulle jag göra något för henne när hon inte gör något för mig? Duh!
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2003-11-11 14:57:00
|
|
Kalle |
Ursäkta mitt svar ovan, men det tillkom i ett anfall av hjärnsmälta i mötet med en så kompakt missuppfattningsförmåga.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2003-11-12 11:06:00
|
|
Jocke |
Isa Svar 7: Män är rädda för att bli oskyldigt anklagade för våldtäkt eftersom det förekommer. Vem har inte efter tillnyktrande ångrat sådant man gjort eller gått med på på fyllan. Det gäller även sexuella äventyr. Jag tycker att våldtäckter och sexuellt utnyttjande är ett satans oskick, tro inget annat. Men rättssäkerheten måste ALLTID sättas främst. Det är alltid värre att dömma en oskyldig än att fria en skyldig.
|
| |