|
Inlägg #1: Postat: 2003-11-08 23:29:00
|
|
Sunny |
Tommy: hoppas du har fel. Detta går att åtgärda då ingen dator är anonym. Jag förstår ifall känsliga skribenter inte vill utsätta sig för terror. Genom att skriva detta så hoppas jag att ingen oskyldig som drabbats av den falska Sunny behöver bli ledsen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-09 23:18:00
|
|
AF |
Har en känsla av att Sourze inte vågar införa inloggning för att skriva kommentarer, de är väl rädda för att förlora ännu fler läsare. Men NÅT borde de väl kunna göra, t ex logga IP-adresser, så att det går att identifiera de som bara är ute efter att trakassera? Om de väljer att inte göra något kommer det att slå tillbaka i form av dålig stämning, något jag inte tror att en tidning som Sourze har råd med i längden.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-10 22:07:00
|
|
IT |
Försök fatta att IP-adressen inte säger något om vem som skrivit! Vad ska du göra? Ringa upp farsan i en familj och skälla ut honom för vad hans tonåringar har fnissat ihop?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-12 08:57:00
|
|
AF |
Nej, men man kan väl stänga av användaren?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-12 11:52:00
|
|
IT |
Det är ju den person som står för abbonemanget som måste göra i så fall. Och han kanske inte har lust att agera privatpolis. Nej, enda lösningen är enskild inloggning och det vill man ju inte ha.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-23 22:58:00
|
|
Magnus |
Att logga IP-adresser är ingen idé eftersom knäppskallar och "spökskrivare" antagligen ofta använder biblioteks och i-caféers datorer. Bättre vore ett system där Sourze skickar ett mail efter varje bidrag till den inloggade personens e-mailkonto, som han måste besvara för att bidraget ska publiceras. Men det gör å andra sidan debatten trögare.
|
| |