Inlägg #1: Postat: 2003-11-07 10:44:00
|
Robban |
Men Biff, de flesta är nog överens om att det är skillnad på vad man fantiserar om, och vad man vill göra i verkligheten. Det betyder att man inte alltid vill pröva det man fantiserar om. Paradoxalt men sant.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-07 10:47:00
|
Robban |
En viktig skillnad mellan fantasi och verklighet är t.ex. att man i fantasin styr ett händelseförlopp helt själv och kan bestämma precis vad som ska hända. Det kan man inte om man blir tagen hårt och utan val.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-07 11:01:00
|
Anna Li |
Du märker väl om en kvinna är upphetsad eller om hon är rädd och inte ett dugg upphetsad. Du märker väl om hon kysser dig tillbaka när du försöker kyssa henne. Hur svårt kan det egentligen vara?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-07 12:56:00
|
Yanni |
Precis Anna Li, hur svårt kan det vara? Hon ligger avslagen och full och är knappt kontaktbar. Vilken normal man vill ha sex med en kvinna i det tillståndet? Jag fattar inte det. Jag bara fattar det inte. Nån som har lust att förklara?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-07 13:51:00
|
Katarina |
undrar också!
dessutom Biff; om man ska ägna sig åt "hårda tag" eller gruppsex, då måste det väl vara extremt viktigt att alla inblandade har väldigt bra kommunikation och koll på varandras gränser och signaler osv? har man inte det; ge fan.punkt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-07 14:19:00
|
Biff |
Tjejer, det var väldigt vad logiska ni blev helt plötsligt. Jag försöker bara förklara lite hur en man som förmodligen är nästan lika packad som kvinnan kan uppleva situationen och hur tidningar påverkar en... Kommentaren var mest riktad som kritik mot AB. Robban, paradoxalt var ordet...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-11-07 14:41:00
|
Malin Michea |
Jag är lika undrande som Yanni. Hade jag stött på en redlöst berusad man med erektion som låg på en parkbänk, hade jag definitivt inte lyft på kjolen och hoppat upp...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-11-07 18:45:00
|
Sunny |
Malin:inte jag heller!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-11-07 19:14:00
|
Mike |
Svar 7-8, Redlöst berusad med erektion är nog fysiologiskt omöjligt. Säkert finns det killar som vaknat upp av att tjejen från kvällen innan "klivit på" deras morgonstånd. Teoretiskt sett är det ju sexuellt utnyttjande även om det inte går till rättegång. Poängen är ju att alla kvinnor eller män inte agerar likadant i olika situationer. Det finns bevisligen män och kvinnor som regelbundet ägnar sig åt gruppsex med okända personer även om Malin och Sunny inte hör till den gruppen.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-11-07 19:15:00
|
Mike |
Jag kan inte detaljerna ifallet men denna kvinnan hade ju tydligen haft gruppsex tidigare och männen visste om detta. Om det också var i berusat tillstånd vet jag inte, men om det var det och om hon sen väljer att supa ihop med ett gäng okända karlar så betyder ju inte det att hon vill ha sex med dem men det är ju inte heller någon klar markering åt andra hållet.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-11-07 19:15:00
|
Mike |
Sen var hon ju inte “liggande knappt kontaktbar” som det står i svar 4 utan hon gick omkring och svarade på tilltal. Om sen männen också var påverkade var det kanske inte så lätt för dem att bedömma hennes avsikter. Frågan är ju inte “hur jävla uppenbar” situationen ter sig i efterhand utan hur den tedde sig då.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-11-07 19:15:00
|
Mike |
Som i Billy Butt fallet har de naturligtvis utnyttjat en situation och bör klandras för det. Det som är frågan är ju om de begått ett brott. För att de ska kunna fällas måste det väl ställas utom tvivel att de vid brottstillfället varit medvetna om att de förgrep sig på henne?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-11-08 11:17:00
|
Yanni |
Mm... och vilka är det som har berättat att hon var uppe och gick och svarade på tilltal? Sen söp hon inte med sex män. Hon tog hem två. Som senare ringde fyra kompisar som kom och deltog i nån sorts spermasprutarparty. Hur är DE funtade undrar jag.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-11-08 11:19:00
|
Yanni |
Apropå "dubbelmoral" i översta inlägget. Hur kan det vara dubbelmoral att vilja ligga med den ene men inte med den andre? Och hur kan det vara dubbelmoral att ha sexuella fantasier? Bra svar 2.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-11-08 15:52:00
|
Mike |
Svar 13, Att hon var på benen är vad rätten bedömt hände och vad vi har att gå på. Inte 100 kanske men bättre än att spekulera fritt, eller hur? Hur killarna är funtade kan man diskutera. Många beter sig konstigt här i världen utan att man för den skull måste låsa in dem.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-11-08 16:03:00
|
Greg |
En av kvinnans egen minnesbild var att hon själv låg överst och red en av killarna. Att hon var nästan medvetslös stämmer ju inte helt enkelt, situationen var lite mer svårtolkad.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-11-08 17:05:00
|
Sunny |
Mike: Jag hade gruppsex en gång med två jättemysiga killar o tro mig: De behövde inte fundera på ifall det var frivilligt eller inte! Ännu har jag aldrig känt lust att uprepa det med någon: Det fungerar inte så. Den gången var unik o så är det väl för alla?
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-11-09 06:58:00
|
Elin |
Biff:
Alla svarigheter med att lasa signaler fran andra beror pa dalig kommunikation. Prata lite, vetta. Sa kanske du inte blir sa forvanad nasta gang du traffar pa en och faktiskt fattar vad hon menar.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-11-09 15:58:00
|
Greg |
Elin: Det är väl för jösse namn upp till den som vill kommunicera något att öppna munnen, eller hur? Skall man gå runt och fråga hela tiden om de vill något ? Nä, vill man något får man säga det, klart och tydligt.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-11-09 16:54:00
|
Biff |
Elin, du måste väl erkänna att det känns lite ironiskt när man i AB först läser rubriken om gruppvåldtäkten - hur killarna missuppfattade kvinnan och hur sjukt det är att de går fria pga detta... Och sedan läser en rubrik om kvinnors sexuella fantasier, som tydligen oftast innehåller gruppsex med flera män och kvinnan som slav under dem...
|
|