|
Inlägg #1: Postat: 2003-11-06 14:53:00
|
|
Malin Michea |
Jag var inte där och jag vet inte vad som hände. Det enda jag vet är vad Svea hovrätt har fastslagit i sin dom. Men det här enskilda fallet var bara en liten, liten del av problemet jag försökte belysa i min artikel.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-07 12:45:00
|
|
Yanni |
Vill män bli betraktade som översexuella korkade puckon? Det var frågan. Vill man inte det höjer man sin röst i sådana här frågor. Tycker man att det funkar rätt bra som det är håller man käft. Och uppenbarligen tycker många män att det här inte är så mycket att bråka om. Annars skulle de väl höras och "rasa" som kvinnor gör i var och varannan tidning. Eller?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-07 12:48:00
|
|
Kalle |
Yanni, är inte du feminist? Hur är det nu, ni brukar säga att ni vill att alla ska bli bedömda som individer efter sina handlingar, och inte efter sitt kön?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-08 11:29:00
|
|
Yanni |
Jag ingår inte i nån feministisk grupp, jag har min egen uppfattning, och den är att män får lida precis lika mycket som kvinnor av hur samhället/rättsväsendet ser på oss som könsvarelser. Det är lika mycket i männens intresse att ta starkt avstånd från våld mot kvinnor. För det måste väl inte bli personligt först? Eller?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-10 10:05:00
|
|
Kalle |
Men våld mot män gör inget, eller?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-11 10:26:00
|
|
Kalle |
Yanni, på vilket sätt gör den här domen att jag, som individ, blir betraktad som ett översexuellt, korkat pucko? Och har du någon aning om bedömning och bevisvärdering, eller bygger du hela din upprördhet på kvällstidningarnas vinklade rapporter i frågan?
|
| |