Inlägg #1: Postat: 2003-11-06 14:49:00
|
Malin Michea |
Suck.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-07 12:40:00
|
Yanni |
Det är precis den inställningen som är problemet. Hon tog inte hem lammköttet. De blev uppringda av den hon faktiskt tagit hem, för att komma dit och sätta på henne. Vad är det för slags män som gör det? Blir uppringda mitt i natten och åker iväg för att knulla en full kvinna. Hur är de funtade?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-07 13:19:00
|
KD svar på 2 |
Visst, men min poäng är att jag inte anser att rätten uttalar sig om män i allmänhet. Jag känner mig alltså inte det minsta påhoppad. Hur just de här killarna är funtade vet inte jag. De kanske var fulla de med.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-08 11:26:00
|
Yanni |
Även om du inte känner dig påhoppad så kanske det blir mindre knulla för dig i framtiden. Tjejer blir försiktigare, tar inte hem killar, går inte med. Ni kanske kommer att behöva anstränga er mycket mer i framtiden. Eller en tjej du blir kär i kan inte ha sex pga en våldtäkt tidigare i livet. Capice the sammanhang? Sånt här går ut över alla.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-08 18:53:00
|
KD svar på 4 |
Ja, vart vi vänder oss har vi ändan bak. Om feministerna får som de vill så borde jag inte knulla utan att spela in på video samt upprätta skriftligt avtal som visar att hon var med på det. Då kanske många tjejer tackar nej också.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-10 12:39:00
|
Yanni |
Vadå feministerna? Fan vad less jag blir på kopplingen till feminism så fort en kvinna uttrycker en åsikt om sex. Om det inte handlar om att hon bejakar sin sexualitet och vill knulla så det ryker. Med män. Förstås. Allt annat är feminism tycks du tro. Fattar du på allvar inte att detta är ett samhällsproblem och inte en kvinnofråga?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-11-10 14:04:00
|
KD svar på 6 |
Dina svar 4 och 6 är i stort sett obegripliga. Jag diskuterar för att jag månar om rättsäkerheten. Varför du drar in sex i detta vet jag inte. Fler än en feminist har uttryckt åsikter som i stort går ut på att den åtalade ska bevisa att "hon var med på det". Därav kopplingen till feminism.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-11-10 14:30:00
|
Yanni |
Därför att det handlar om ett sexualbrott. Ditt första inlägg osar inte precis rättssäkerhetsdebatt om man säger så... Men ok. Rättssäkerhet. Alla är överens om att kvinnan var försatt i vanmakt. Att då inte döma männen framstår väl kanske till och med för dig som en smula märkligt. Eller?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-11-10 16:05:00
|
KD svar på 8 |
Jag har redan förklarat i svar 3 vad jag menar med min inledande kommentar och att det har med rättsäkerhet att skaffa är otvetydigt. Diskussionen om ifall domen är märklig förs i andra trådar.
|
|