ND har inget att säga!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-11-05 18:22:00
Emma
Per: Vi ska avskaffas helt säger du? Vad fan menar du undrar jag!
Inlägg #22: Postat: 2003-11-06 16:31:00
Emma
Per:vadda vilka försvarar ni?, du uttrycker dig sa luddigt. Och nej jag fattar inte i vilket sällskap jag hamnar i om jag säger att ND är främlingsfientliga. Kan det vara "sällskapet för människor som kan lägga ihop tva och tva"? Kan det vara "vi tycker att främlingsfientlighet är keff" weeelll
Inlägg #23: Postat: 2003-11-06 16:31:00
Emma
Per: Jag skulle inte ha nagot imot det och om jag nu missuppfattat vad du menar rekomenderar jag Komvux eller varför inte helt enkelt en sfi-kurs! Jag lovar du kommer lära dig utmärkt tydlig svenska och i framtiden kommer du kunna kommunicera i klartext. Lycka till!
Inlägg #24: Postat: 2003-11-07 00:17:00
Sunny
Men Richard: överallt i detta land firas det midsommar med små grodorna o blomsterkransar, kräftskiva med löjliga hattar o aspackade svenskar, nationnaldag med musik o flggviftning: jag skulle gärna se lte mindre av eländet! För att inte tala om midvinterblot: dvs Julen!
Inlägg #25: Postat: 2003-11-08 15:00:00
Andreas
Intressant nog är det typiskt för svensk nationell självhävdelse att förakta all form av flaggviftning. Vi anser oss vara bättre än alla andra länder på att inte tro att vi är något. Vi tonar ner nationaldagen men går övriga 364 dagar om året runt och ser ner på andras nationalism. detta var inte ett argument för eller emot ND, bara en iakttagelse
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...