Inlägg #1: Postat: 2003-11-04 13:41:00
|
Emma |
Nej, Rickard aterigen har du fel. Jag kan inte tala för Malin utan enbart för mig själv, men jag har inte fatt för mig att invandrarkritiska asikter skulle vara förbjudna i Sverige. Jag vet att grundlagen tillater det.
Du borde lägga av med att tillskriva människor olika asikter och istället koncentrera dig pa att bemöta den kritik du far.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-04 13:52:00
|
Thomas L. Aabo |
Richard. Jag har just läst igenom både malins och Emmas artiklar en gång till.
Där finns inte en tillstymmelse till grund för ditt påstående om att de skulla vilja att ni inte fick framföra era åsikter. Trams Richard!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-04 14:02:00
|
Dennis |
Thomas: Malin skriver i slutet av sin artikel att "..jag anser att de inte förtjänar att bli betraktade och respekterade som vilket annat parti som helst." Det är i alla fall en tillstymmelse till grund för Richards påstående eftersom Malin inte unnar dem en politisk grund som andra partier.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-04 14:05:00
|
Thomas L. Aabo |
Dennis. Du har fel. Richard skriver ovan "förbjudna", det kan du inte använda som "betraktade och respekterade". Skilj på äpplen och päron.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-04 14:23:00
|
Dennis |
I det här fallet gäller nog snarare att skilja på apelsiner och clementiner. Om man inte anser att ett parti ska bli betraktade och respekterade som övriga partier så är det förstås inte ett förbud för deras åsikter, men väl en svår inskränkning för deras verksamhet. Tycker inte att jag har helt fel eftersom Malins kommentar är en passning i förbudsrikningen även om den inte når ända fram.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-04 14:31:00
|
Thomas L. Aabo |
Partier, som människor, f ö r t j ä n a r respekt det är inget man kan kräva.
Om en människa eller ett parti är på ett sätt som man inte vill respektera, då har varje människa rätt till att inte respektera det.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-11-04 14:31:00
|
Biff |
Dennis, alla partier vill ju förbjuda varandra... Kommer du inte ihåg Moderaternas kampanj mot sossarna i senaste rikstagsvalet? Jag tycker ND gör det lite väl enkelt för sig när de styrker sina åsikter med "sin rätt till åsikter". Kan de inte komma med argument istället?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-11-04 14:33:00
|
Thomas L. Aabo |
Biff. m förbjuda s ?!!!!!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-11-04 14:43:00
|
Biff |
Ok, inte förbjuda kanske... men kastar skit på varandra gör de. Mycket mer är vad Malin gjorde på ND.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-11-04 14:44:00
|
Dennis |
Något ska väl de göra med alla kampanjmiljoner :p
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-11-04 15:58:00
|
Anna Li |
Det är väl upp till varje enskild människa vad man vill ha respekt för. Själv har jag ingen respekt för främlingsfientliga åsikter av den grad och den urskiljningslöshet som framförs av Rikard och hans likar. Därtill är det ganska långt att man vill förbjuda dem. Vilket innebär att man respekterar inte åsikten, men rätten att framföra den. Klockren gammal skillnad.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-11-04 21:11:00
|
Malin Michea |
Nej, Emma, du kan inte tala för mig. Men jag kan försäkra dig att jag inte skulle ha något emot att du gjorde det. ; Jag håller med om alla dina synpunkter.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-11-04 21:15:00
|
Malin Michea |
Jag anser att alla partier har rätt att tala för sin sak och skulle inte vilja förbjuda något parti att göra det. Jag är mån om att yttrandefriheten ska hållas vid liv. MEN... Jag tycker att yttrandefriheten medför ett ansvar som ND inte lever upp till. Därav min oförmåga att respektera och betrakta ND som vilket annat parti som helst. Vad andra gör och anser är upp till dem. Jag har bara klargjort min ståndpunkt.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-11-05 10:00:00
|
Per W |
ND lever nog upp till yttrandefriheten som inte har några "åsikts"-begänsningar utom ren förföljelse. De aktar sig noga för att kunna fällas för "hets mot folkgrupp", men är snubblande nära gränsen. Men alla förnuftiga ser ju att dä förklädda nazister. Ulvar i fårakläder.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-11-05 10:01:00
|
Per W |
"dä" "de är"
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-11-05 19:02:00
|
Emma |
Jag tycker som du malin och sa tycker jag att "biff" har javligt rátt i det han sa om att ND alltid bara haller pa att yla om yttrandefriheten istallet for att pa allvar ge sig in i debatte
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-11-06 09:57:00
|
Dennis |
Jag tror att anledningen till att ND och dylika partier talar så mycket om yttrandefriheten är att de oftast inte blir bemötta sakligt i debatten. Ofta avfärdas de bara som tokar eller rasister och så var den diskussionen över. Den senaste debatten om huruvida det var rätt eller fel av Expressen att ta in en debattartikel från SD visar ju på just detta problem. Glöm inte att utanförskapet ger dem näring i sin övertygelse och gör dem till en än mer sammansvetsad grupp.
|
|