|
Inlägg #1: Postat: 2003-11-03 16:26:00
|
|
Anna Dr |
Kanske skulle det funka med en öppen förskola, men tänk på de stackars barnen som lämnas över till ansikten de kanske aldrig sett - för att nattas. Något som ju kan vara nog så känsligt för många barn.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-03 16:26:00
|
|
Anna Dr |
Det ska inte finnas några bestämda tider, säger du. Hmm.. hur ska man kunna planera personalen då? Ena kvällen är det tre barn. Nästa kväll är det femton. Det bli lite svårt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-03 16:27:00
|
|
Anna Dr |
När det gäller maxtaxan håller jag fullständigt med dig. Den enda funktion den har haft är att locka medelklassväljare till sossarna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-03 16:28:00
|
|
Anna Dr |
Din pessimistiska inställning till mäns vilja att ta ett ökat ansvar för sina barn, kanske är sant, men själv vill jag ivarje fall tro gott om männen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-04 18:07:00
|
|
Ramona Danlén |
Kostnaderna vad gäller lokalhyra för kommunala eller privata dagislokaler är samma dygnet runt,oavsett om du använder lokalen enbart dagtid.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-04 18:10:00
|
|
Ramona Danlén |
Personalen kostar självfallet mer kvällar och helger men idag finns det kvinnor som sjukskriver sig för att det inte finns någon som kan passa barnet. Sjukt barn räknas det som ibland. Många kvinnor avstår från karriärmöjligheter just på grund av sina små barn.
Detta kostar iform av att kunniga och duktiga kvinnor stannar hemma.Vem vet om Skandia sett ut som det gör idag om fler kvinnor suttit i toppen. Ingen kan säga detta med 100 säkerhet!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-11-04 18:12:00
|
|
Ramona Danlén |
Planeringen på personalen görs utifrån hur många bäddar som finns om de alltid är belagda eller inte spelar ingen roll det jämnar ut sig i slutet. Precis som på en restaurang. Där är inte alla bord fulla alltid.
När det är lugnt kan det städas,ses över på köksuppgifter m.m. Allt heter planering. Det ger sig efter ett tag.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-11-04 18:15:00
|
|
Ramona Danlén |
Jag tror gott om männen men idag är det plånboken som gäller. Utan pengarIngen bostad,ingen mat, inga kläder osv... Mannens lön är störst därför är det kvinnan som i de flesta fall stannar hemma, vid sjukt barn?!? Som avstår sin arbetstid till förmån för mannens. Om kvinnan hade samma lön eller högre vore sången en annan i kören.
Detta kan bara uppnås i min mening med lika villkor på arbetet dagispassning vid behov inte efter statliga/kommunala direktiv!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-11-04 18:17:00
|
|
Ramona Danlén |
Tack Anna Dr för dina intressanta kommentarer. Det var jätteroligt att svara på dem.
|
| |