|
Inlägg #1: Postat: 2003-11-03 07:46:00
|
|
Jan Schmidt |
Det finns folk som bor under motorvägsbroar i det här landet också, Anna Li. Trots "skyddsnät"...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-11-03 10:05:00
|
|
Mathias |
Precis Jan! Det är ju det som är lögnen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-03 11:11:00
|
|
Anna Li |
jomen hur skulle det se ut utan skyddsnäten??? Har ni varit i något samhälle där allt funkat perfekt? Dela då gärna med er av denna information för jag tror att många vill ha den. Gärna konstruktiva förslag till hur skyddsnätet ska bli ännu bättre, men nej tack till onyanserat gnäll!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-03 15:17:00
|
|
Per W |
Och när var Välfärdssverige avsevärt mycket bättre än idag? Jag har t.ex sett hur "dårhusen" såg ut på 60- och 70-talet, hade en anhörig på Ulleråker. Vidriga förhållanden djur i bur.
Den stora LÖGNEN idag är att allt var bättre förr, och den förs fram av 70- och 80-talister som vet "nada"!!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-03 21:25:00
|
|
Malin Jönsson |
Jag kan bara utgå från mig själv, inte från någon familj i Turkiet, tyvärr så är jag så fruktansvärt egoistisk. Och nej, jag gnäller inte. Jag konstaterar att jag är mänsklig, och jag är glad att jag vaknar upp på morgonen som en kritisk och reflekterande människa. För den dagen jag inte gör det så kan jag lika gärna vakna upp under en motorväg - och inte bry mig.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-04 00:44:00
|
|
Biff |
Jag förstår inte... har folk glömt bort att man måste arbeta för att få pengar och klara sig? Eller hur tänker folk...? Om alla gick på bidrag, hur skulle det gå då? Man måste jobba för att överleva... eller flytta till skogen och jaga älgar... så är det bara. Har folk glömt bort det?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-11-04 09:35:00
|
|
Per W |
Biff: Det verkar så. Det finns en generation som bara upplevt välfärdssverige. Som inte fattar att välfärd för dem som behöver bygger på allas arbete. precis den arbetsmoral som vi sossar predikade en gång i tide
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-11-04 09:41:00
|
|
Per W |
Malin: Klimatet och relationer människor emellan ansvarar vi själva för! Även vårt eget kritiska tänkande. Om det svenska samhället är ljug raktigenom är vi sjäva vi är samhället ansvariga och kan ändra på det.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-11-04 15:53:00
|
|
Malin Jönsson |
Ja. Genom att vara kritiskt reflekterande. Jag kan inte acceptera att vi som bor i ett välfärdssamhälle lämnar människor som inte klarar sig utanför systemet. Såfort du inte är arbetsför blir du dumpad på någon bakgård. Jag är jättetacksam för att jag har mat på bordet, tro inget annat, och ja, jag vet att vi måste jobba för att samhället ska fungera. Men någonstans brister det och allt för många bara accepterar det. Men jag är ju bara en 80-talist som vet "nada".
|
| |