Okunnigt, fördomsfullt angrepp på ND

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-11-01 01:26:00
Per B
Skulle vara intressant att få reda på vilken typ av examen vederbörande som skrev artikeln har. Språket var förfäligt.
Inlägg #2: Postat: 2003-11-01 14:11:00
Per
Jag är beredd att ge mitt stöd till hela svenska folket, för det handlar slutligen om att leva i samförstånd som alla skulle tjäna på. Ett enat folk måste ju vara bättre än ett splittrat folk. Lyft fram alla otrevliga problem och lös dem för de försvinner inte av sig själva! Man kan inte blunda för verkligheten längre! Sedan tycker jag det är fördjävligt att Malin har blivit hotad och trackaserad för hennes åsikter!
Inlägg #3: Postat: 2003-11-01 14:20:00
Per utan B
Tyvärr vill politikerna att folket inte ska bli enat, utan att de ska slita varandra i stycken. Ett bra exempel på det är den statligt stödda anti-rasism rörelsen som bara riktar sin verksamhet mot ursprungsbefolkningen, där svenskar och invandrare slåss och förtrycker stora delar av övriga svenska befolkningen. Av detta kan det aldrig komma nått gott av utan bara skapa mera motsättningar och våld. Detta är rasism och svenskfientlighet!
Inlägg #4: Postat: 2003-11-01 21:21:00
Richard
Svar 1: vad har du själv för examen, som inte kan stava till ordet "förfärligt"?

Du kan inte ge ETT enda exempel på språkfel i ND-texten annat än avstavningar, som i sin tur beror på konverteringsproblem. Du är bara en dryg antidemokrat, som försöker byta ämne och hitta språkfel som inte finns, när det enda problemet är att du inte accepterar att andra människor har skiljaktiga åsikter med dig.
Inlägg #5: Postat: 2003-11-01 22:47:00
Per B
Nu var det inte stavfel jag syftade på, utan NDs frågeställning kring muslimer och utbildning.
Inlägg #6: Postat: 2003-11-02 01:50:00
Micke L
Per B: Ta gärna något exempel så blir det lättare att svara och ge ett ev. förtydligande även om jag tyvärr inte tror att det hjälper i ditt fall.
Inlägg #7: Postat: 2003-11-02 03:58:00
Biff
Exempel: Ordet "så" används. alla som vet något om att skriva seriöst, vet även att detta ord är talspråk och så oerhört löjligt i text.
Inlägg #8: Postat: 2003-11-02 17:09:00
Birger Sarri
Hela jävla Sourze verkar nedlusat av pellejönsar. Jag kommer aldrig mera tillbaka hit igen. SAMEMAKT!!!
Inlägg #9: Postat: 2003-11-02 20:51:00
Richard
Svar 7: struntprat, Biff. Ordet "så" ska inte överutnyttjas, visst men det sker inte här utan ordet används i texten enligt etablerad svensk praxis som sättsadverbial, för att koppla orsak och verkan mellan två satser, m m.

Du är bara en skitdryg petimäter som tror att du har hittat fel, som dock bara beror på dina egna lortiga glasögon.
Inlägg #10: Postat: 2003-11-02 20:54:00
Richard
Svar 5:Du skrev inte om innehållet, Per B - du skrev, och jag citerar dig, om SPRÅKET. Nu söker du undanflykter. Du har inget att komma med i invändningsväg, varken vad det gäller språk eller innehåll. Eller kom med ett exempel på en känd muslim som gjort något känt vetenskapligt genombrott de senaste 500 åren.

Nej, just det, det kunde du inte.
Inlägg #11: Postat: 2003-11-02 21:07:00
Malin Michea
Det handlar inte om frågeställningen i sig, det handlar om vad ND antyder med sin fråga. Antingen antyder de att muslimer är mindre intelligenta, eller så antyder de att muslimer behandlas orättvist i den akademiska världen. Det sista har jag väldigt svårt att tro att ND menar. Alltså kvarstår ett alternativ.
Inlägg #12: Postat: 2003-11-02 21:51:00
Richard
Den akademiska världen står öppen för muslimerna, och inför tentamens frågeblad är alla lika. Det är totalt rättvist för alla. Men...av någon anledning är det VÄLDIGT sällsynt med muslimer som gör framstående akademiska prestationer. De prestationerna kan eventuellt göras av personer som är från den muslimska kulturkretsen men som nu är f d muslimer, men det är en annan sak.

Vi i ND konstaterar det uppenbara och överlåter åt andra att dra slutsatser.
Inlägg #13: Postat: 2003-11-02 23:16:00
Biff
Svar 9. Richard, "så" är talspråk. Att du försvarar användandet av ordet visar bara vilken oerfaren skribent du är. Ett annat språkfel: "... och i demokrati ingår yttrandefrihet, även om ämnen som Malin Michea vill att det ska råda debattystnad om." Oerhört ful formulering! Ordet "om" alltså... Jag tror att författaren borde utöka sitt vokabulär lite...
Inlägg #14: Postat: 2003-11-03 00:26:00
Björn
Varför ägnar sig politiska partier överhuvudtaget åt religiösa funderingar i sina politiska skrifter? Religion och politik ska hållas åtskilda, och det bör varje parti tänka på som gör anspråk att bli tagna för demokrater ja Alf Svensson, du kan också känna dig träffad.
Inlägg #15: Postat: 2003-11-03 00:44:00
Gävleborgs symfoniorkester
Svar 13: "Sin vokabulär" heter det enligt SAOL. Fan va tråkigt va, Biff?
Inlägg #16: Postat: 2003-11-03 12:09:00
Richard
Svar 13: ordet "så", i textens "...så svårfångat...", är INTE talspråk utan det normala skriftspråkliga sättet att uttrycka sig på. Inte heller i övrigt kan du rikta någon sakligt grundad kritik mot användningen av ordet "så". Meningen du retar dig på är fullt korrekt svenska och mycket kompakt, vilket är nödvändigt i debatter. Alternativet vore en konstruktion med "...vilket..." som skulle vara än mer byråkratisk.
Inlägg #17: Postat: 2003-11-03 12:13:00
Richard
Svar 13: Biff, som Gävleborgs symfoniorkester pekar ut här ovan, så vet du inte ens rätt genus på ordet "vokabulär".

Kan vi slippa läsa ditt korkade, ogrundade gnäll på felfria texter nu, när du själv har bevisat att du inte har den kompetens du skulle ha behövt för att kritisera andras texter?
Inlägg #18: Postat: 2003-11-03 17:20:00
Biff
Jag kände på mig att någon skulle kontrollera mina inlägg, som jag ägnade ungefär en halvminut att formulera ska förresten stå "bör istället för "borde" också... Meningen med "om" i är kanske korrekt, men det finns mycket som är korrekt... det handlar snarare om smak och stil. Ordet "så" som jag refererar till står i första meningen i sista stycket, där är det talspråk. Finns även liknande i slutet av näst sista stycket.
Inlägg #19: Postat: 2003-11-03 17:20:00
Biff
Sedan vill jag bara avsluta med att jag tycker dina inlägg är minst lika korkade. Förmodligen är du även en korkad person, född av korkade personer, och umgås bara med korkade personer, som inte kan ta motargument och inte erkänna sina brister. Men det skriver jag inte, för jag tycker att sådana taskigheter är jävligt låga och förstör debatten.
Inlägg #20: Postat: 2003-11-03 18:18:00
Gävleborgs symfoniorkester
Skiter egentligen i om du skriver "sej vokalubär." Det är inte konstigt att det finns krig&nazism när två bildade karlar? håller på på detta pinsamma sätt!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...