Inlägg #1: Postat: 2003-10-31 15:13:00
|
Thomas L. Aabo |
Ett förslag från en "svensk"?. se tråd under nds artikel
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-31 15:56:00
|
leo |
Kan inte en jude vara svensk, menar du?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-11-02 17:57:00
|
Flikan sjelv |
jag tyker tomas ock leo liknar bajskorvar
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-03 09:07:00
|
Konsument. |
Kunden har alltid rätt. Sköt ditt jobb för helvete! Varför ska vi behöva acceptera slapp och slafsig service för något som, i alla fall jag, betalar både genom skatt och avgifter. Tänk om barnet hade blivit förkyld och någon av föräldrarna hade blivit tvugna att stanna hemma från arbetet på grund av ditt slarv.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-03 10:12:00
|
Ann Dr |
Du konsument,
sedan jag började jobba på dagis för ett år sedan har jag varit sjuk ungefär tio gånger. Tänk dig en karensdag för alla dessa tio gånger - och jag har förlorat ganska mycket pengar på detta. Morr!!!!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-11-03 10:13:00
|
Anna Dr |
En del föräldrar skickar ibland sina barn till dagis fast dom inte borde. Eller vad sägs om förkylning, influensa, diareé maginfluensa, löss, svinkoppor, vattkoppor, giardia, springmask, ringorm, molusker. Se där några mysiga sjukdomar och bakterier som huserar hos oss...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-11-03 10:14:00
|
Anna Dr |
Innan jag tog detta jobb hade jag kanske två-tre sjukdagar på ett år om ens det... Vad tror du det beror på! VI som jobbar med barn borde inte behöva ha karensdagar, för jävlar vad sjuk man blir av att jobba med barn!!!!!!!
Hur kul tror du det är att ha tio karensdagar istället för normalt kanske en eller två per år!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-11-03 10:49:00
|
Konsument |
Personligen ser jag det som ytterst oansvarigt att skicka sitt barn till dagis när hon är sjuk och har full förståelse för din åsikt. Men det ändrar inte att jag har rätt att kräva att något som jag betalar för utförs på det sätt som utlovats. Varför ska vi behöva acceptera en låg servicenivå? Är det förbjudet att klaga? Nej sluta gnäll eller byt jobb.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-11-03 11:16:00
|
Anna Li |
Du konsument - för det första har du fel för ett varmt barn blir inte förkylt och en femåring vet om den fryser om fingrarna eller inte, för det andra ska man klaga bör man klaga till rätt instans och på ett sätt som inte innefattar fysisk hotfullhet. Men det vet du nog egentligen och dina kommentarer säger mest ngt om ditt eget behov av att ställa dig över åtminstone ngn annan.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-11-03 11:39:00
|
Konsument |
Anna Li, du vet inte ett skit om mina behov och om det är den attityden man ska vänta sig av personer som arbetar i serviceyrken så är det käpprätt åt helvete.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-11-03 11:46:00
|
Anna Dr |
Jag har aldrig sagt att man inte får ha synpunkter på den offentliga sektorn, men precis som Anna Li säger: Klaga på rätt instans. Det är faktiskt i förlängningen vi - du och jag- som avgör vad vi ska ha för servicenivå på den offentliga sektorn. Vi är alla ansvariga genom politiska val.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-11-03 11:54:00
|
Anna Dr |
Du konsument: jag anser inte att det jag utför när jag jobbar är låg servicenivå. Jag anser att det är hög servicenivå. Jag gör mitt allra bästa varje dag. Och att då få en käpprätt utskällning är inte särskilt trevligt.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-11-03 11:54:00
|
Anna Dr |
Som jag har påpekat; det finns olika sätt att säga saker på. Det blir inte bättre av att skälla. Man kan också föra fram sina synpunkter på ett lugnt sätt och jag har all förståelse för att man har klagomål. Det finns inga som helst försvar för hur den här pappan betedde sig. Det är förresten sånt beteende vi lär barnen att låta bli - skrika och vara elaka. Vi försöker lära dom att vara medmänskliga med varandra!!!!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-11-03 12:14:00
|
Konsument |
Naturligtvis är det beklagligt att folk ej kan lägga band på sin tölpighet. Mitt misstag är att jag ej från början tog avstånd från ett dylikt, miserabelt, beteende när jag påpekade min självklara rätt att klaga på något som jag upplever som felaktigt.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-11-03 15:56:00
|
Anna Dr |
Nej ditt misstag var att säga att jag hade stått för "slapp och slafsig service" - att jag hade slarvat. Att jag skulle sluta gnälla eller byta jobb, för att i nästa andetag säga att det väl inte är förbjudet att klaga. Nej, precis herr?konsument, det är faktiskt det jag gjorde med den här texten.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-11-03 22:27:00
|
leo |
Som sagt, be tölpen fara åt fanders och byta dagis! Sin livsfrustration får han ta ut på någon annan än Anna Dr.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-11-04 22:46:00
|
Konsument |
Hoppsan, lilla pennskaftet har visst lite attitydproblem. Blir väl det sociala som får stå för upphället framöver eftersom hon inte lär bli långvarig, tack och lov, inom servicesektorn.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-11-05 19:32:00
|
pang |
Din jävla konsumentfitta! Var inte dum mot Anna Dr!!!!
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-11-05 23:44:00
|
Konsument |
Seså tillbaka till a-kasse hålet pang lilla. Världen behöver inte en korkad oäkting till.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-11-06 12:58:00
|
Bom |
Och du kan krypa ner i kloakerna igen. Det är ju där du känner dig mest hemmastadd, har jag förstått.
|
|