Hur mycket ska man stå ut med?

Inlägg #1: Postat: 2003-10-31 08:55:00
Anna Dr
Tack Magnus för ditt stöd. Du kanske kan komma dit och vara med och skälla på honom nästa gång han kommer. Han skulle nog bli rätt förvånad. Jag har tagit upp det med föreståndaren. Hon tycker att jag ska försöka hålla mig undan när han kommer...
Inlägg #2: Postat: 2003-10-31 09:22:00
Thomas L. Aabo
Synnerligen korkat råd från din föreståndare. Allt du signalerar då är ju att han har "rätt"!
Inlägg #3: Postat: 2003-10-31 13:00:00
Sunny
ML O Thom har ju rättt: du borde samla dig till vass replik! Men det beror på hur du själv mår: Ibland är det inte ens värt det.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-31 13:22:00
Anna Dr
Jag går hellre fram och stoppar en klottrare från att klottra - en kille från att ge någon på käften - en självmordskandidat från att hoppa, än att försöka "göra upp" med den här pappan. Med andra ord, arga pappor kan göra en mycket rädd...
Inlägg #5: Postat: 2003-10-31 13:52:00
Anna Li
Den föreståndaren är inte värd sitt jobb. Ta en rejäl diskussion med henne och kräv att hon ställer upp. Eller Ta upp frågan med nästa högre chef! På ingen annan arbetsplats skulle man acceptera att få smutsiga vantar daskade framför nyllet från en vuxen person.
Inlägg #6: Postat: 2003-10-31 13:56:00
Magnus Löwendahl
Jag förstår dig mycket väl. Själv råkat skrämma upp folk med min storlek, starka röst och dåliga humör ett antal gånger. Småningom dock lärt mig att lugna mig och hejda mig någotsånär. En fråga om mognad och självkännedom. Det kan vara så att karlfan i fråga inte fattar att han skräms helt enkelt. Be föreståndaren kontakta honom och säga som det är: du blev skrämd och han måste lära sig att behärska sin kraft och sitt humör helt enkelt.
Inlägg #7: Postat: 2003-11-07 02:25:00
Mike
Är arga mammor också skrämmande eller är det bara pappor som ska veta hut?
Laddar...