Inlägg #1: Postat: 2003-10-30 22:33:00
|
Alexander Hemberg |
Det är helt sant. en mobbare har alltid en anledning. jag har skrivit det som svar bland kommentarerna.
och visst, det är kanske fel att önska dem onda saker, men men men, bara för att man mår dåligt, man har kanske en dålig relation me farsan, så är det inte okej att säga, "Malin; Fan va ful jacka du har! den är ju äcklig!" o.s.v..
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-30 22:33:00
|
forts. |
sen om du kommer till skolan med en ny jacka - "Malin, va fan har du på dig? den förra jackan var iaf ful, men att ha den där på sig, det är att gå över gränsen! skäms du inte???" Att hjälpa mobbarna, att fråga dem vad det är som är fel är nog rätt väg att gå, men om du som vuxen frågar en mobbare hur han/hon mår blir svaret antagligen "va fan har du me de å göra??" som du säkert förstår finns det många vägar att lösa mobbingen på, men ingen kommer att fungera fullt ut - tyvärr.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-31 22:45:00
|
Malin Michea |
Jag har blivit mobbad, retad, utstirrad och skrattad åt. Folk pekar på mig och viskar när jag går förbi på stan. Men jag har lärt mig ignorera sådant och det är den biten man måste jobba på - att ge barn bättre självkänsla som inte står och faller med vad andra tycker och tänker.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-01 23:39:00
|
Alexander Hemberg |
jag kan inte säga emot. jag har aldrig blivit mobbad, så jag vet inte hur det känns. men jag vet däremot hur feg man e inombords när man mobbar. Jag tror alla är överens, mobbing ska stoppas! men hur ska det gå till? alla metoder vi har nu kan man kalla "bromsmediciner" sånt man ger den aids-sjuke för att han ska leva en månad längre. vi kan få mobbingen att minska, men vi behöver ett mer effektivt sätt att stoppa den helt...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-01 23:40:00
|
forts. |
...Hur? jag vet inte. skulle kunna tänka mig fler saker, men inget konkret. jobbar vi tillsammans, allihopa, kommer vi kanske lyckas, men mobbing har nog kommit för att stanna - tyvärr.
|
|