Dra in Björn Fries pass genast

Inlägg #1: Postat: 2003-11-01 18:16:00
Magnjs Löwendahl
Jag tyckte det där var riktigt bra skrivet. Men så får man ju inte tycka i det här landet, så du får lova mig att du inte säger till någon att jag sagt det.
Inlägg #2: Postat: 2003-11-02 00:12:00
Lennart Ekman
Anders.
Återigen en femetta - mitt i planeten på förslagsställaren.
På stående fot ****
Inlägg #3: Postat: 2003-11-03 09:53:00
Thomas L. Aabo
Bra Anders. Nu känner du igen sossarnas verkliga asnikte.
Inlägg #4: Postat: 2003-11-07 14:39:00
Martin
Att få sitt pass indraget verkar lite förhastat, då det skulle strida mot den grundlagsstadgade rörelsefriheten. Alla ska ha rätt att röra sig inom landet, samt lämna landet RF 2:8, såvida man inte är frihetsberövad på något sätt, som att vara häktad eller avtjäna fängelsestraff. Fries gjorde ett lika intelligent uttalande som kommunalpolitikern som ville se ungdomar få utgångsförbud efter ett visst klockslag på kvällen. Grattis!
Inlägg #5: Postat: 2003-11-15 23:16:00
Per Sandström
Hade varje människa i Sverige upplevt livet som ett bad i en bubbelpool, där alla var lika värda och fyllde en meningsfull position i samhället - där ingen diskrimineras på grund av ålder, hudfärg eller kön. Då hade det ändå funnits droger, då inget av detta erbjuder samma känsla som ett ecstasyrus
Inlägg #6: Postat: 2003-12-10 17:47:00
Patrick
Nej visst låter det drastiskt. Men istället för att kritisera idén som sådan kanske du kan föreslå konkreta sätt att hålla isär ungdomar och droger? Personligen tycker jag att höga straffsatser är helt ok, men så vet jag också bättre än att droga mig.
Laddar...