Sanningen om Nationaldemokraterna

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-11-01 19:03:00
Per
Björn: Det hade med ursprunget att göra i minst ett av fallen. Vi var ju kristna som var emot muslimer hette det, efter att min syster hade befriats från ett tvångsmässigt förhållande med en turk av mig och min mor när vi fått veta om pistolhoten efter att ha sett röda knivmärken mot min systers hals, han var svartsjuk av sig och min syster skämdes så mycket att hon inte våga berätta vad hon utsatts för men den historian är för lång att berättas här.
Inlägg #22: Postat: 2003-11-01 19:33:00
Per
Vi måste ta avstånd från allt idiotiskt våld. Precis som efter Anna Lindh mordet och mordet på den lilla flickan, så visade statistiken att knivdåd och mordförsök minskade markant månaderna efter antagligen pga den avsky allmänheten visat mot just dom två dåden. Jag tycker de öppet ska berätta om allt som sker i samhället utan att försöka skydda vissa folkgrupper. Hur ska vi kunna ta avstånd från saker och ting om de håller det undan ifrån oss? Måste partier som ND bildas för att nått ska hända?
Inlägg #23: Postat: 2003-11-01 19:57:00
Björn
Svar 22 håller jag med om, allt våld är förkastligt! I svar 21 förstår jag väl att du har mer erfarenhet än vad någon ska behöva uppleva av det du talar om. Men jag skulle ändå vilja hävda att det inte är ursprunget det handlar om, utan snarare religiös fanatism. Även det är förkastligt, och finns tyvärr överallt i världen.
Inlägg #24: Postat: 2003-11-01 20:47:00
Per
Björn: Att de kan ha en annorlunda kvinnosyn? Jo det har med deras ursprung att göra deras kultur. Att de vågar ta sig friheter de aldrig skulle våga i sitt hemland/ursprungsland? Jo det med! Sedan att invandrare kan va rasister mot varandra det fick höra av en Assyrier så sent som i förrgår om hur t ex hans kompis landsman i Sverige ville gasa ihjäl alla skäggiga muslimer precis som Hitler gjorde med judarna om de fick bestämma i Sverige. Sånt här får man höra om man snackar runt lite.
Inlägg #25: Postat: 2003-11-01 20:52:00
Per
Björn: Va ska vi göra? Sitta tyst hemma framför tvn och låta allt ha sin gång. Jag kan nämna massor av rena rasistdåd mot svenskar för att de är svenskar, ibland omnämns det till viss del och oftast tystas det ner. Ska vi tiga ihjäl detta och bara titta på?
Inlägg #26: Postat: 2003-11-01 20:59:00
Per
Oftast bekräftar TV3s Efterlyst det ND brukar rapportera om. Så tror ni inte på ND, så kan ni titta på TV3s Efterlyst. Själv orkar jag inte se skiten, för jag sett tillräckligt.
Inlägg #27: Postat: 2003-11-02 02:30:00
Björn
Jag försvarar inte den kvinnosyn som jag tror att du syftar på, men den har väldigt lite att göra med deras ursprung. Det rör sig snarare om enskilda individer som vill hitta en enkel väg att visa sig kaxiga på i en utsatt situation, som tex när de ska bilda sig en tillvaro i ett nytt land.
Inlägg #28: Postat: 2003-11-02 02:34:00
Björn
Förkastligt och vidrigt, jag håller med! Men det är resultatet av integrationspolitiken, inte av invandringspolitiken. svar 25: Absolut inte, brott ska beivras, och inga brott är acceptabla för att de begås av några gentemot några andra. Där är vi överens.
Inlägg #29: Postat: 2003-11-02 02:36:00
Björn
Att även invandrare kan vara rasister gör mig inte ett dugg förvånad. Människor är människor, och man blir tyvärr inte automatiskt smartare för att man flyttar till ett annat land.
Inlägg #30: Postat: 2003-11-02 11:03:00
Per
svar 27: Så du menar att deras kvinnosyn inte existerar i deras hem/ursprungsländer? Att det bara är något de lagt till sig för att bli lite hårda på ytan? Ta en rundtur igenom mellanöstern när du är på semester, jag tror du kommer märka markanta skillnader redan halvvägs ner dit. Annars om du inte orkar åka så långt, så kan du ta en sväng förbi t ex Rinkeby, Alby eller Vårberg. Men tjej vart ju sextrakasserad flera ggr i Vårberg, när hon skulle hälsa på hennes morfar som bor där på vårdhem.
Inlägg #31: Postat: 2003-11-02 11:14:00
Per
forts.. Även fast hennes mor gick med henne vid hennes sida, så kunde de inte låta bli. De visade ingen respekt alls, utan tryckte sina läppar mot bilfönstret när de åkte förbi, busvisslade, och en annan äldre man som gick framför dom, vände sig envist om hela tiden och flörtade idiotiskt. Jag pratade dessutom med henne på mobil samtidigt och fick höra hur hon tillslut började skrika "säg till honom för fan!" till sin mor. Vad kan hända om hon gick där ensam på kvällen?
Inlägg #32: Postat: 2003-11-02 11:50:00
Per
Björn, sluta upp med "tycka synd om" mentaliteten. Vi måste sluta blunda och säga ifrån skarpt att det inte går att behandla kvinnor hur som helst, speciellt svenska kvinnor eftersom de allmänt anses vara horor i vissa kulturkretsar och därmed också behandlas därefter. Kolla gärna upp våldtäktsstatistik vilka som är offer och förövare, läs domstolsprotokoll för se hur förövarna beskriver de svenska kvinnorna. Jag tror annars ND har rätt stor koll på detta eftersom de vill förändra detta.
Inlägg #33: Postat: 2003-11-02 12:32:00
Per
Vän av ordning. Det vidrigaste jag kan utläsa ur dina politisk korrekta kommentarer i bl a svar1 och svar28, är att du indirekt anklagar svenskarna att det är vårt fel att det blivit som det blivit. Detta tänkesätt förtrycker svenska folket ytterligare och skapar vanmakt, att de tillslut inte vågar säga ifrån i rädsla för repressalier eller som jag kan ge exempel på, att svenskar inte vågar polisanmäla för att det är en invandrare begått brottet.
Inlägg #34: Postat: 2003-11-02 14:49:00
Björn
För det första tycker jag inte synd om de som beter sig så mot kvinnor, jag försöker bara peka på möjliga orsaker. Jag är helt klart för hårdare straff för de som döms för sexuella trakasserier, våldtäkt mm.
Inlägg #35: Postat: 2003-11-02 14:51:00
Björn
För det andra måste jag väl få kritisera integrationspolitiken utan att det ska tolkas som att jag "anklagar svenskarna". Du kritiserar ju själv invandringspolitiken. Är inte det också att "anklaga svenskarna" i så fall?
Inlägg #36: Postat: 2003-11-02 15:02:00
Björn
Dock tar du ju faktiskt upp ett väldigt viktigt problem, nämligen fundamentala skillnader i kvinnosyn. Det finns skillnader beroende på var i världen man befinner sig, men även inom länderna beroende på om det handlar om stad eller landsbygd osv.
Inlägg #37: Postat: 2003-11-02 15:04:00
Björn
Detta måste ju lösas på något sätt, och det är bla där jag tar upp integrationspolitiken. Vad är ditt alternativ? Inskränka asylrätten för människor från fel områden? Kvinnosynen är ju inte enhetlig i något område, lika lite som den är det här i Sverige.
Inlägg #38: Postat: 2003-11-03 18:24:00
Björn
Nja, jag skrev att OM turkar, kineser, osv är folkgrupper så är ju givetvis svenskar också det. Men jag är inte så säker på att man utan vidare kan säga att turkar, kineser mm verkligen är folkgrupper. Som sagt så är ju begreppet svårdefinierat. Hur ser din definition ut?
Inlägg #39: Postat: 2003-11-04 11:43:00
Per
Björn, jag ska svara dig men har lite ont om tid och tillgång till internet just nu pga flytt. Jag återkommer!
Inlägg #40: Postat: 2003-11-04 21:29:00
Björn
Ok, jag tittar väl in här i tråden lite då och då.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...