Skugge alltid i skottlinjen

Inlägg #1: Postat: 2003-10-28 16:47:00
Anna Dr
Jag vet inte vilket som är värst. Att någon tycker att man har en ful hårfärg, klänning eller något liknande, eller att någon säger att ens karaktär är vedervärdig och jobbig. En skröna går om att Churchill ska ha sagt till en jobbig påstridig tant som varit på honom för att han jämt var liten dragen. Tanten: Du är full!
Churchill: Ja, men du är ful och imorgon är jag nykter.
När det gäller Ranelid kan han ju alltid torka bort läppglanset och låta håret växa ut på armarna.
Inlägg #2: Postat: 2003-10-28 18:46:00
Magnus Löwendahl
Såvitt jag kan se så nämner Furhammar inget om Grynets useende i citaten ur hans teve-krönika. Jämförelsen med Skugge/Ranelid blir därmed obegriplig. Vad är avsikten med din artikel? Vart vill du komma? Jag kan tyvärr heller inte läsa sagda teve-krönika eftersom dessa krönikor aldrig ligger ute på DN:s webb. Det hela får väl förbli ett mysterium antar jag. Alltså både vad Furhammar egentligen skrev och vad du ville med din artikel.
Inlägg #3: Postat: 2003-10-28 19:42:00
Viktor
Ranelid var på besök i min kommun, på biblioteket, vi var där och lyssnade. Min fru tyckte att han hade fula skor men häftiga och köpte en bok av honom.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-28 21:36:00
Michael Ståhlberg
Ett fruntimmer sa till Winston:
"Om jag vore er hustru skulle jag förgifta ert kaffe."
Winston svarade:
"Om jag vore er make skulle jag dricka det."
Laddar...