Inlägg #1: Postat: 2003-10-27 22:55:00
|
Michael Ståhlberg |
Till ex. hedersmord i Sverige och
ett ritualistiskt barnamord i bland afrikanska invandrare i Storbritannien. Uppdagat i samband med att överkroppen på en femårig afrikansk pojke hittades flytande i Themsen. Inte många som visste va? Men åsikter har man!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-27 22:57:00
|
Michael Ståhlberg |
Vidare har vi den här förljugenheten om att allt är svenskarnas fel. Om invandrarungdomar rånar svenska ungdomar på mobiltelefoner, så är det inte rånarnas fel utan svenska samhällets fel. Jag tycker det är en sjuk attityd. Politiskt är den rent livsfarlig.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-27 23:03:00
|
Michael Ståhlberg |
Sen har vi den här nya trenden, att det inte bara är män från hederskulturer som måste integreras, utan även svenskar. Sen TV 4:s äckliga demagogi mot alla som vill minska invandringen:
"Det finns de som anser att Sverige vore bättre utan Ahmed." Ge mig en spyhink!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-27 23:04:00
|
Michael Ståhlberg |
Men det är klart, om inte "vanliga" partier vill vara representativa i denna fråga, så kommer allt fler att proteströsta på extremistpartier.
Som man bäddar får man ligga.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-28 08:51:00
|
Thomas L. Aabo |
Hur länge orkar man tvinga ner locket på en kokande gryta?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-28 10:27:00
|
Mira |
Jag mår illa. Det är jättebra att diskutera frågan, men jag mår illa.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-10-28 10:56:00
|
Johannes |
Här har vi då Michael Ståhlberg, ett perfekt exempel på det jag skrev om i artikeln. En person som tillskriver kriminalitet till samhällsgrupper lite på samma sätt som man i england fotograferade människor med kriminellt utseende för att använda som mall för att se om någon var brottsling eller ej.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-10-28 11:00:00
|
Johannes |
På min skola var det till stor del barn med svenska föräldrar som sprang omkring och sköt varandra med luftpistol, krossade rutor och slog lärare. Men de var väl influerade av den här hemska invandrardoktrinen?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-10-28 16:26:00
|
Michael Ståhlberg |
Johannes blandar ihop korten. Det är ovedersägligt att massinvandringen lett till brottsökning. Kan aldrig nog poängtera detta: se Efterlyst i TV3.
Innehållet i det programmet talar sitt tydliga språk.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-10-28 18:32:00
|
Mike |
Blandar bort korten heter det väl!? Demokratiseringen av Spanien efter Francos död ledde väl också ovedersägligen till en "brottsökning"? Ibland får man ta det onda med det goda. Om X antal personer får det mycket bättre kan det vara försvarligt att Y antal personer får det sämre speciellt om X>>Y. Man får ställa saker i relation till varandra samt försöka minimera de "oönskade bieffekterna".
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-10-29 00:30:00
|
Michael Ståhlberg |
Jo, visst heter det "blanda bort korten". Ja, tja, Franco. Läste nyss en artikel om hur han planerade för dagens Spanien, att han ville att det efter hans död skulle bli en demokratisk monarki. Påminner lite om Pinochet, som ju frivilligt lämnade ifrån sig makten.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-10-29 00:31:00
|
Michael Ståhlberg |
Din utilistiska människosyn är samma som den Torbjörn Tännsjö företräder. Han menar att man har rätt att mörda en människa för att tre som behöver dennes organ skall få det bättre. Jag håller givetvis inte med och det gör inte Ayn Rand heller, så det så.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-10-29 14:22:00
|
Mike |
Inte jag heller och det tror jag du begriper. Jag säger bara att jag inte tror på en "nollvision" inom brottsbekämpande eller något annat område för den delen. Priset är för högt. Du har all rätt att belysa de problem som uppstår i samband med "massinvandringen" men de måste ställas i relation till de positiva aspekterna.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-10-29 14:30:00
|
Mike |
Få är beredda att avskaffa vägtrafiken trots att den leder till hundratals dödade och tusentals skadade och invalidiserade år efter år. Det är knappast extrem utilitarism av Tännsjös märke att säga att nyttan av vägtrafiken gör oss beredda att leva med olycksstatistiken. Naturligtvis ska vi med rimliga medel försöka minska de negativa aspekterna av trafik- såväl som flyktingpolitik.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-10-29 14:38:00
|
Mike |
När det gäller perversioner som ritualmord eller hedersmord tycker jag att de är lika tragiska om de sker i sin "kulturella hem-miljö" som i upplysta västländer. Dvs om en afrikansk pojke ritualmördas av afrikaner spelar det mindre roll om det sker i London eller i Nairobi. När det sker i vår närhet har det i alla fall den positiva aspekten att det uppmärksammas mer.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-10-29 14:41:00
|
Mike |
Hur visste du föresten att jag håller på att läsa "Atlas Shrugged" av Ayn Rand? ;- Och jag håller inte med henne om allt heller
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-10-30 11:54:00
|
Per W |
Mike, Svar 13-16: Snyggt jobbat!
Apropå positiva effekter: I städer med hög andel invandrare inspireras fler svenskar att resa sig ur soffan och starta företag jämfört med samhällen med få invandrare. Detta pga invandrarnas företagssamhet!!!
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-10-30 11:58:00
|
Per W |
Hela Norrland är i stort sett tomt utrymme. Uppmuntra invandring till gamla och nya! städer där så kanske vissa norrlänningar begriper att man inte behöver sitta och vänta på nästa utjämningsbidrag från Stockholm.
|
|