|
Inlägg #1: Postat: 2003-10-27 16:48:00
|
|
sandra |
Min artikel handlar inte om huruvida djuren är gulliga eller inte. Utan att jag anser att TV4 skiter i den lagstiftning Sverige har för att reglera handhavandet av djur.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-30 13:26:00
|
|
Per W |
Jaha, hur lyder lagstiftningen och har TV4 brutit mot den? Jag nämnde "gulliga" djur för jag har aldrig sett någon invända mot att tusentals huggormar slås ihjäl
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-30 20:02:00
|
|
sandra |
Det är väl en tolkningsfråga om de har brutit mot den eller inte antar jag. Jag hänvisar till två paragrafer i texten.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-11-06 18:56:00
|
|
Anton L |
Vi slaktar inte längre djur för att överleva. Vi gör det för att vi tycker att det är gott med kött och för att de flesta av oss egentligen skiter i hur djuren har det, så länge de slipper se det. TV4 har dessutom insett att man kan göra pengar även på de som njuter av att se på. Men varför stoppa där? In med kamerorna i slakterierna säger jag! Visa blod som sprutar, ångestskrik och ond bråd död. Scan och ICA kan stoppa in lite käcka reklamavbrott.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-11-08 19:54:00
|
|
Sunny |
Per W. Dåligt exempel: De flesta vet att huggormen är fridlyst o dödar den inte. Själv flyttade jag ofta ormar till ett annat revir eftersom de älskade mitt gamla torps stenmurar men du kan vara säker på att jag tagit itu med det ifall jag sett någon slå ihjäl dem.
|
| |