Inlägg #1: Postat: 2003-10-25 17:54:00
|
Yanni |
Jag tror mig ha läst att teckenspråket är olika i olika länder, och att alla inte alls förstår varann. Kommer jag ihåg fel?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-25 20:46:00
|
shliff |
I Sverige, detta land av naiva töntar, ska man i första hand lära sig sitt gamla språk, som man ändå lär sig om man vill, och inte det språk som talas i det land man bor i, dvs svenska. Man tar sig för pannan, men det är typiskt svenskt!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-26 02:05:00
|
Erik Lindgren |
Språk är kul och intressant, det är synd bara att intresset för att läsa språkutöver engelska och svenska sjunker bland studerande. Idéer om världsspråk är ju Ramona inte särskilt tidig med, men tanken är god och nyttig. Det finns dock en viss problematik när man talar om världsspråk: det måste vara otroligt lätt att lära sig, det får inte vara politiskt laddatoch det måste finnas en rörelse för språkets spridning över världen.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-26 02:08:00
|
Johannes |
Jag missade helt poängen med detta, skulle du kunna förklara det för mig?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-26 10:02:00
|
Tage 55 |
din lösning kom jag på när jag var åtta år..
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-26 16:27:00
|
Viktor |
Du har helt rätt Ramona. Det är viktigt att vi invandrare lär oss det svenska språket, svenskan är ett uttrycksfullt och vackert språk. Om nu även högerfjantarna här på Sourze också kunde förstå det. Deras svenskkunskaper är dåliga eftersom de både i tid och otid alltid måste briljera med engelskan i sina texter.
|
|