|
Inlägg #1: Postat: 2003-10-24 18:29:00
|
|
Mike |
Hade han varit norsk eller fransos hade han inte varit häften så misshaglig för "de rättroende".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-24 18:50:00
|
|
Sunny |
Mike: ärligt talat! Jag har ingen förståelse ens för våra svenska "förnedringstv idioter." Det har inte med något land att göra: Programmen med s.k doccusåpor o Opera , Ricki o vad de heter finns nog överallt? Om inte i dag så i morgon: vi har ju inte haft avrättningar i realytv ännu men tro mig: det kommer.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-24 19:13:00
|
|
Mike |
Jag tycker nog att det finns det som är sju reasor värre än Oprah och Dr. Phil. Dessa idiotiska reality shows och deras "naken jannar" tex. Men låt folk se vad de vill säger jag. Bara jag slipper.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-24 19:16:00
|
|
Mike |
När Dr P nyss hade kommit till Sverige hörde jag ett radioprogram med några svenska psykologer. De tyckte att han var rätt bra-om man tar det för vad det är vilket f.ö gälller allt här i världe
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-24 23:06:00
|
|
Hannes |
Hej Sunny svar 2
Om jag inte minns fel så sändes det faktiskt riktiga avrättningar i amerikansk tv för säkert tio år sedan nu. Jag minns inte vilken delstat det var, men det verkligt absurda var att samma delstat hade stränga regler mot allt vad PG.filmer hette.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-24 23:07:00
|
|
Hannes |
Mike kanske kan vederlägga eller bekräfta denna skröna?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-10-25 00:53:00
|
|
Mike |
Svar 5, Känner inte till det, men kan nästan garantera att det är en skröna. Däremot var det någon rockgrupp som skulle ha en svårt sjuk person begå självmord på scen häromveckan. Vet inte riktigt hur det gick med det men tror att det stoppades.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-10-25 11:01:00
|
|
Sunny |
Jag läste debatten om TV avrättningarna för ett antal år sedan med det blev nedröstat: Den gången. Jag säger som du Mike. bara jag slipper! Men det är frustrerande när alla tidningar fylls av "naken Jannes sammanbrott," "Tuttlisas ny silicon" o andra psydonyheter. Sedan fruktar man kanske en mental miljöförstörelse på sikt? Kan man se all denna dynga utan att bli kulturellt förflackad???
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-10-25 13:10:00
|
|
Andreas |
Att Dr Phils påstådda psykologiska kompetens i vart fall inte visar sig för 5 öre i programmet kan man hålla med om oavsett politisk uppfattning. Men sen tar han ju också endast upp de fall som faktiskt får bäst hjälp av ett "ryck upp dig" snarare än av någon avancerad terapi.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-10-25 17:46:00
|
|
Mike |
Svar 9, Kan du bedöma hans kompetens Andreas, är du psykolog? Jag hörde som sagt två svenska psykologer på SR som med vissa mindre reservationer tyckte att Dr. Phil var bra och att han gjorde nytta för gästerna och tittarna.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-10-25 17:50:00
|
|
Mike |
Tilläggas kan att vid avrättningar i USA inbjuds offrets och den dömdes familjer att närvara. Åtminstone vid giftinjektion som nu är den vanligase metoden. Media kan också närvara. Dock ej allmänheten.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-10-26 02:16:00
|
|
Andreas |
Jag är inte psykolog, men även om jag vore hade jag haft svårt att bedöma hans kompetens eftersom han inte visar några prov på den utöver att uppmana folk till skärpning. Däremot tror jag säkert att han gör nytta, folk litar på honom i egenskap av terapeut och därför lyssnar de också när han säger åt dem att sluta sjåpa sig.
|
| |