|
Inlägg #1: Postat: 2003-10-24 16:17:00
|
|
Alvunger |
Det har du rätt i. Men jag tror att det kan bero på att texter som denna och andra som politiker skriver, går ut i "massversion" och att denna text alltså inte är skriven "för sourze." Skulle inte förvåna mig om det är samma text som dyker upp på insändarsidor/debattsidor etc. Så förmodligen är det därför. Är inte säkert att Maud ens är medveten om att denna sajt har ett kommentarsforum.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-24 16:55:00
|
|
Carl Olof |
Hej Magnus, många offentliga personer läser Sourze, men nästan ingen vill skriva i kommentera-forumet eftersom det inte är identitessäkert. Alltså, för stor risk att andra skriver i deras namn.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-24 19:52:00
|
|
Magnus Löwendahl |
OK. Men kan vi då inte lösa detta problem? T.ex. genom att man måste logga in innan man kommenterar? För nog är det väl ett kommunikationsproblem, ett onödigt sådant, om vissa kända personer faktiskt VILL kommentera men inte vågar sig på det av de skäl du redovisade? Mvh, ML
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-24 19:57:00
|
|
Magnus L |
Förra svaret var till Carl Olof. Alvunger: det kan vara som du säger, helt eller delvis. Kunde ju vara bra att få klarhet i givetvis. Men hur? Men Carl Olof har ju intressant information i sitt svar. Hur man går vidare från detta är ju lite oklart kanske. Men utvecklingsmöjligheter finns ju. Eller?!?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-24 22:00:00
|
|
weena |
vet maud vad sourze är?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-25 12:51:00
|
|
Carl Olof |
Inloggning till kommenteraforumet är en möjlighet, men alla som varit på Sourze ett tag vet att accessbegränsingar inte självklart är populära. Jag tror att den lösning vi har är rätt ok och att det som hittills är reds jobb att entusiasmera offentliga personer att svara genom artiklar.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-10-25 13:04:00
|
|
Carl Olof |
För er info, i detta fall gick det till så här: jag mailade några olika politiker i ärendet i torsdags, bl a Maud O. I går lunch fick jag ett sms från Maud Os pressekreterare, Johan Hammarqvist, med texten "Maud skriver gärna hos er. Återkommer med text." En timme senare kom texten per mail.
|
| |