Statsministerns härskartekniker

Inlägg #1: Postat: 2003-10-24 16:27:00
Per
Jo, det var verkligen ett nej till Göran Persson. Jag kommer själv ihåg hur jag fråga "Ja till EMU" -lapputdelare innan valet, vad folk brukade svara dem eftersom de va så "gåpåiga" om man vägrade ta en lapp ifrån dem. "Jag gillar inte Göran Persson" var den vanligaste svaret de fick tillbaka. Så tydligen vann nej sidan pga missnöjet mot Göran Perssons buffliga stil. Om vi hade lekt med tanken att Göran Persson hade kandiderat för Nej sidan istället, så hade Ja sidan vunnit!
Inlägg #2: Postat: 2003-10-24 16:33:00
Per
För att kommentera det sista du skrev, så tror jag snarare att Göran Persson har tröttnat på politiken i Sverige vi är ju så små och svaga och dörren till Europa är mer eller mindre stängd efter EMU-valet inge chans att bli framtida EU-president längre, med andra ord... Så Persson håller nog inte hela mandatperioden ut ens. Gnistan och intresset finns inte kvar längre.
Inlägg #3: Postat: 2003-10-24 20:59:00
Kitty Kat
Han kanske slår sig till ro med Anitra och dricker en massa sprit och vin och lever livets glada dagar istället!
Inlägg #4: Postat: 2003-10-24 22:04:00
weena
hoppas och tror inte att vi var så dumma i huvet. Ok om man inte gillar buffeln, men det handlade om något större och viktigare än det....
Inlägg #5: Postat: 2003-10-27 08:41:00
Thomas L. Aabo
Eftersom det blev nej så fattade tydligen inte folk att det var större och viktigare.
Laddar...