Inlägg #1: Postat: 2003-10-24 13:01:00
|
Viktor forts. |
I moderata småföretagarkämpen Ramonas politiska artiklar lyser gnället igenom mot Sosseregering och vänster i huvudtaget för att dom inte anpassar sig till skattefuskarnas krav. Hon tycks mena att muslimernas önskemål kostar för mycket. Får vi alla näringsidkande skattefuskare att göra rätt för sig enligt reglerna som har bestämts i demokratisk ordning så borde väl muslimerna så småningom kunna njuta av mänskliga rättigheter.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-24 13:03:00
|
Viktor forts. |
Ramona har uttalat sig för frihet och för att kunna välja, men det gäller tydligen inte muslimer. Hennes hat mot muslimerna lyser rakt igenom. Jag måste påpeka igen att det inte var muslimernas fel att Ramonas släktingar for illa. Orsaken till det får du söka närmare håll. Med västvärldens överseende med USA i spetsen fick mördarna hålla på och förfölja judar så länge östfronten var framgångsrik.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-24 13:04:00
|
Viktor forts. |
Sedan kom Stalingrad och västmakterna fick bråttom rädda Västeuropa från kommunismen. Denna önskan att nazisterna skulle krossa kommunismen var så viktig att 6 milj judars liv var ingenting värda. Till sist Ramona. Det skadar inte att plugga mänskliga rättigheter då och då. Kom ihåg att alla i en demokrati har rätt att ställa krav och önskemål.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-24 16:55:00
|
daniel. |
Om man bortser från den sedvanliga urspårningen mot slutet i Viktors kommentarer så håller jag med om grunden - att muslimer, precis som alla andra individer eller kollektiv har rätt att ställa krav och önskemål på samhället! Det är ju det som är demokrati... Och jag tror inte det kommer att börja begås terrorhandlingar mot Sjukhus om de inte får igenom alla sina krav...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-24 22:44:00
|
Pimme |
Jobbar man på sjukhus kan man faktiskt reta sig ibland. Kvinnor ska ibland helst inte sticka näsan utan för dörren men så behöver en muslim en kvinna typ som tolk, gynekolog eller något och plötsligt ska kvinnor finnas på alla nivåer i samhället för då passar det dom.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-25 11:44:00
|
Viktor |
Primme. Du är inte ensam när det gäller främlingsfientlighet, det finns många, bara ni inte tar fram gaskamrarna igen från historiens sophög. Det är väl det som är s.k. ”dold budskap” i din kommentar?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-10-25 11:49:00
|
Ramona Danlen |
Snälle söte Viktor jag anser att det som viktigast för människor är att få respekt för sina olikheter och likheter.Respekt går åt två håll!
Det finns säkert andra önskningar från andra samhällsgrupper som inte heller är rimliga i min tankevärd. Så sluta att tjata om moderata värderingar som något fult och omänskligt. Vad är det för fel att tro på människans egen kraft?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-10-25 12:27:00
|
Viktor |
Jag är elak mot moderaterna, det är min skyldighet, likadant som du anser ha skyldighet att vara elak mot sossarna och vänstern. Nu till saken. Vi är miljoner som arbetar av egen kraft och säljer vår arbetskraft till arbetsköparen. Jag arbetar 10 timmar på natten. Arbetsgivaren tar 6 timmar kan tas fram från företagets årsredovisning från mitt arbete för sin egen del utan att
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-10-25 12:29:00
|
Viktor forts. |
jag har någon som helst demokratisk rätt att vara med om hur resultatet av dessa 6 timmar används. Det tycker moderarterna att det är helt okey att ta dessa 6 timmars arbete och hålla demokratin borta. Av mina kvarvarande 4-timmars arbetsinsats betalar jag arbetgivaravgiften och skatten. Det vill jag gärna vara med om eftersom det är bestämt i demokratisk ordning. Modetarerna är däremot helt emot denna demokrati.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-10-26 13:23:00
|
Pimme |
Jag kan reta mig på svenskar också ska du veta. Det där med rasíst är så oerhört missbrukat. Jag kan bli arg på en svensk. det är OK men blir jag arg på en invandrare är jag rasist. Är det kanske fel när jag säger att i vissa muslimska samhällen får kvinnor knappt visa sig? Nej faktiskt inte.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-10-26 15:24:00
|
Henrik |
Viktor, jag tycker du är otäck... Påminner om ngn agitator. Du vrider och vänder på saker för att de ska passa dina syften, och verkar inte ha ngn som helst förståelse för att allt inte är svart/vitt.
|
|