Varning för TV Dr Phil!

Inlägg #1: Postat: 2003-10-24 13:12:00
Tobias
Du är för snäll, prällen! Dr Phil är rena skiten, kvalificerat och tillrättalagt humbug.
Inlägg #2: Postat: 2003-10-24 13:23:00
lotta andren
Han själv "gubben" Phil verkar jättefalsk.
Inlägg #3: Postat: 2003-10-24 13:40:00
Viktor
För mig är Dr Phil en komedi, ungefär vilken som helst halvbildskomedi billiga produktioner som nästan hela tiden filmar endast huvudet och överkroppen. Men på brist på annat i denna USA dominerade kulturutbud så är det bättre att kolla på Dr Phil än amerikanska actionfilmer med mord, explosioner, brutalitet med våldsromantiserade superhjältar. Tyvärr kollar många kvinnor dessa filmer också.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-24 15:56:00
Anna Dr
Du kanske har rätt - men jag gillar Dr Phil ändå. Just för att han gör livet så enkelt. Ibland kan man behöva höra och se att ett problem faktiskt kan ha en enkel lösning om man är beredd att se det ur någons annan synvinkel. Kalla mig ytlig, men jag tycker att vi har nog av svårmod i Sverige, därför känns Dr Phil så härligt berfriande.
Inlägg #5: Postat: 2003-10-24 16:00:00
Sofia
Du har mitt fulla stöd, mr Kyreus. Philen är en smällrik "american dream" som turboanalyserar neuroser på löpande band. Hur kan någon överhuvudtaget tro på honom? Folk skrattar och gråter av lycka för att deras ibland livslånga lidanden förlösts i fem minuters direktsändning. "Beviset" för att det fungerar är den noggrant selekterade uppföljningen. Hurr.
Inlägg #6: Postat: 2003-10-24 18:27:00
Mike
Jag är ingen "Dr. Phil fan". Men vad jag sett av honom så brukar han säga att man har ansvaret för sitt eget liv och att inte allt är samhällets fel. Sen är han ju hu amerikan också. Klart att sourze "vänsterkör" med byfånarna Kyreus och Viktor Seppälä i spetsen dömer ut honom.
Inlägg #7: Postat: 2003-10-24 18:44:00
Sunny
KY : Du säger här vad jag tänker. Förstår inte att så många ser på liknande program har LÄST honom men han måste fylla något slags vakum i samhället?
Välskrivet dessutom.
Inlägg #8: Postat: 2003-10-24 20:14:00
Magnus Löwendahl
Mitt i prick Kyreus. Bra skrivet!
Inlägg #9: Postat: 2003-10-24 21:25:00
Staffan Huss
Välskriven varning för den nya gurun i TV.
Inlägg #10: Postat: 2003-10-25 08:25:00
Anna Dr
Att Dr Phil´s filosofi är light entertainment - det råder väl ingen tvekan om det. Det är inget program som tas med i utbildningen för psykologistudenter i Uppsala direkt... Men det kan vara kul att se ändå. Framförallt för att amerikaner är så frispråkiga. Det kan faktiskt vara underhållning det med. Svenskar uttrycker sig inte gärna med samma lätthet och är inte riktigt så corny om man får vara elak!!
Inlägg #11: Postat: 2003-10-25 13:02:00
Andreas
Det krävs i vart fall ingen psykologexamen för att säga åt folk att skärpa sig, för något mer än så har han aldrig gjort. Däremot är nog placeboeffekten av att han utger sig för att vara kompetent stor, samt av att en massa människor ser på, och det kan säkert "bota" någon.
Inlägg #12: Postat: 2003-10-25 13:42:00
RM
"I en mycket varsam och initierad analys, granskas Dr Phil..." Håller jag inte med om. Det stinker avund lång väg. Om Dr P kan hjälpa några så är det väl bättre än att inte göra nåt alls. Och det företas grundliga undersökningar om varje gäst innan de kommer dit. Ibland ÄR lösningen enkel, man är bara hemmablind!
Inlägg #13: Postat: 2003-10-26 12:18:00
Jenny C
men herregud.. om folk har problem är det väl deras eget ansvar att gå till en pskykolog.. och om dom verkligen vill få det bättre och inte bara är mediakåta så går dom fan inte till Dr Phil..
Inlägg #14: Postat: 2003-10-27 13:53:00
KYREUS
Phul passning i grenen?? För Dig som vill ha ett mera "kvalificerat" alternativ till Dr Phil, erbjuder AB idag på Sporten....Dr Phul, dvs Lasse Anrell. Han är - /eh,eh!! / - mycket bågevad. - KY
Inlägg #15: Postat: 2003-10-28 13:01:00
Ceasar
Det här tolkar jag som att om man inte hjälper på "vårt" sätt ska man inte hjälpa alls. Bara "våra" metoder är bra och beprövade. Psykologer tjafsar alldeles för mycket om metoder och är alldeles för rädda för sånt som är nytt. För TÄNK om det skulle funka!
Inlägg #16: Postat: 2003-10-28 18:42:00
Mike
Mallgrodor, prusseluskor och "sociala ingenjörer" har alltid uttalat sig om allt ont som kommer at hända om de dumma svenskarna tittar på fel TV program, läser fel tidningar går i fel skolor etc.
Laddar...