Backstage

Inlägg #1: Postat: 2003-10-23 19:05:00
Sunny
Jag var tveksam: har lärt mig att dölja mitt förflutna med åren. Men nu spelar det ingen roll längre för jag är bortom all mobbing o sånt. Det är så viktigt att alla dessa kvinnor får en icke anonym röst till sist: Vi är ju så många fast ni inte anar det.
Inlägg #2: Postat: 2003-10-24 00:04:00
Magnus Löwendahl
"Vi" inte anar? Hör nu här! Du skämtar väl? Tror du jag är korkad eller? En så sällsynt händelse att någon tror det i och för sig, att när jag tänker efter så tycker jag att det är riktigt stimulerande. :
Inlägg #3: Postat: 2003-10-24 00:10:00
Magnus L
Jag vill dessutom påpeka att jag 1 otvivelaktigt har visst civilkurage jag också. Kan inte mätas med ditt men i alla fall Jag var alltså nummer två som kommenterade och vågade mig på att berömma. 2 att jag är en god profet. Jag gissade, på samma tidiga stadium, att ingen "PK-typ" skulle yttra sig. Och det har de inte gjort heller!
Inlägg #4: Postat: 2003-10-24 10:10:00
Sunny
Nej det skulle förvåna mig om de gjorde det. Mina upplevelser är ju inte pK.
Inlägg #5: Postat: 2003-10-24 15:00:00
Magnus L
Huvudet på spiken. Dina UPPLEVELSER är inte PK. Alltså FINNS DEM INTE. Det är väl i korthet så det fungerar. Eller har jag missförstått något? Mvh. ML
Inlägg #6: Postat: 2003-10-24 16:14:00
Anna Dr
Jag tycker Sunnys text var en upplevelse att läsa och gav henne 5 stjärnor. Bara för det måste jag inte hålla med Magnus L & Co Sunny? i sexdebatten. Jag är fortfarande emot prostitution vare sig Sunnys berättelse har något med det att göra eller inte...
Inlägg #7: Postat: 2003-10-24 17:36:00
Viktor
Bra Anna Dr, du räddade denna kommentarruta från Magnus L´s PK-töntigheter.
Inlägg #8: Postat: 2003-10-24 18:14:00
Sunny
Anna,tack! Jo det var här mitt engagemang för desssa flickor började. Själv tycker jag oxå att man ska kunna lyssna på varandra utan att nödvändigtvis tycka exakt likadant. Tror inte att Du Anna har något behov av att förminska andras upplevelser?
Inlägg #9: Postat: 2003-10-24 18:17:00
Sunny
ML Jo det finns många som reagerar just så som du skriver: Vi som inte har de rätta PK känslorna i våra upplevelser vi finnns inte till!
Inlägg #10: Postat: 2003-10-24 20:21:00
Magnus L
Sunny. Du kan ju också lägga märke till att jag över huvud taget inte offentligt uttryckt någon åsikt av typen "för" eller "emot" prostitution. Det räcker alltså med att jag uttrycket uppskattning över en beskrivning av en verklighet för att jag av vissa ska tilldelas uppfattningar av typen för eller emot en viss samhällsfråga, eller politisk fråga. Det hela är väldigt intressant samtidigt som det är otäckt.
Inlägg #11: Postat: 2003-10-24 20:24:00
Magnus L
För vissa människor existerar helt enkelt inte den verklighet som inte kan delas in i "för" eller "emot" eftersom den då inte kan politiseras. Och kan den inte politiseras, resonerar samma människor, kan man inte tala om den. På det sätter blir allt som sker, som inte kan relateras i förhållande till ett inövat ideologiskt system helt ohanterbart och därför skrämmande. Och måste därför kontrolleras.
Inlägg #12: Postat: 2003-10-24 20:26:00
Magnus L avrundar
Denna kontroll utövas då gärna genom att åsikter och ståndpunkter "delas ut" och fästs på den obegriplige eller det obgripliga. Och då upplevs det som mindre hotfullt. Att det hela sker i fantasin hos den som "delar ut" ståndpunkterna har mindre betydelse. Det viktiga är att en känsla av trygghet har skapats. Har skapats till varje pris. Förstår du hur jag menar?
Inlägg #13: Postat: 2003-10-25 10:30:00
Sunny
Ja verkligen! Människorna med "färdiga åsikspaket" är skrämmande. Men de har ett bekvämare liv eftersom de inte måsta ta ställnig i varje enskild fråga. Ämnet är porr: vad säger partiet/kyrkan /kompisgänget?
De tänker inte :De reagerar.
Ämnet är Linda Skugge? Vad säger femenisterna? För eller emot. Abort? Vad säger påven eller Alf Svensson? För eller emot?
Inlägg #14: Postat: 2003-10-25 10:32:00
Sunny
Forts Att vara individuallist är oerhört mera tidskrävande eftersom man måste ta ställning i varje enskild fråga, även i de små dagliga bagatellerna.
Laddar...