Rösten

Inlägg #1: Postat: 2003-10-22 12:57:00
Viktor
Förresten, som fotografi är den ju utmärkt, hade säkert passat på en fotoutställning, ansiktsuttrycket är uttrycksfullt bl.a. Ditt skrivande berör alla på olika sätt. Mig får du alltid att tänka på vad som händer i min omgivning. Här kommer berättelsen. En nära anhörig. Vi var på besök i landet där jag har min barndom. Naturligtvis videofilmade jag. Efteråt var jag glad att han tittade ofta på videon, han kanske var intresserad av mitt förflutna och landskapet.
Inlägg #2: Postat: 2003-10-22 12:59:00
Viktor
Det var oftare och oftare jag hittade videon i videoapparaten. Jag upptäckte att bandet var alltid stannats på samma ställe. Jag kollade men såg bara suddiga bilder på honom. Jag frågade varför. Vi tittade tillsammans och han sa att kan du inte se hur hans näsa är sned. Va? Näsan är sned. Hela historien rullades upp. Han var ful, hans näsa var sned. Han hade redan tidigare börjat gömma sig i sitt rum och var väldigt tillbakadragen.
Inlägg #3: Postat: 2003-10-22 13:01:00
Viktor
Min videokamera är inte den senaste modellen, när jag filmade honom och rörde kameran hann bilden inte med och därför ser hans näsa ut att vara sned. Jag tog honom ut och sa att nu filmar jag dig så att du ser ful och sned ut. Vi tittade tillsammans på videon men vi hittade ingen sned näsa och ingen ful kille. Men det var för sent. Lite närmare betraktelse ser man att hans näsa är lite, lite sned, men inte mer än min.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-22 13:08:00
Viktor
Naturligtvist ligger det något djupare bakom som vi försöker få vetskap om. Enda hjälpen han får är lyckopiller och sjukskrivning. Andra resurser finns tydligen inte i samhället. Och åren går. Ju, samhället har försökt få honom att bli produktiv, han ska inte belasta oss skattebetalare, han har haft jobb, men det går inte. Han som var ett stort fotbollslöfte som tränade med ett allsvenskt lag och spelade deras B-lagsmatcher som 17-åring.
Laddar...