|
Inlägg #21: Postat: 2003-10-26 03:55:00
|
|
Greg |
Jag skulle då föredra ett p-piller för män med så få biverkningar som möjligt såklart framför spermie banker och kastrering. Sen skulle det inte vara dumt om något riktigt super geni kom på ett dagenefter piller även för män :p
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2003-10-26 23:52:00
|
|
Biff |
Josefin, idén kanske inte är så sadistisk... det var mest ditt sätt att uttrycka den som fick mig att le lite. hur mycket skulle det förresten kosta att skaffa ett barn? Spermabanker lär ju inte vara gratis direkt...
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2003-10-27 12:40:00
|
|
JoeHill |
Alvunger: En kvinna "producerar" inte ägg ett i månaden. En kvinna föds med alla ägg färdiga i äggstockarna. Sedan transporteras de ett efter ett ut genom äggledaren till livmodern, en ca en gång i månaden ägglossning kallas det Sedan fälls ägg och livmodserns slemhinna. Mens kallas det Det är alltså fullt möjligt att operera ut alla ägg hos ett nufött flickebarn. Konstigt att jag kan kvinnans fysiologi bättre än Alvunger. *Suck*
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2003-10-27 12:42:00
|
|
JoeHill |
Men iden är ändå dum åt båda hållen. Vad skulle hända om det blev strömavbrott hos "Spermie/ägg-fryscentralen" för att Vattenfall har klantat sig. En hel generation skulle gå förlorad...
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2003-10-28 12:42:00
|
|
Biff |
Snacka om krigsstrategiskt mål alltså...
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2003-12-09 22:33:00
|
|
Mina |
Alvunger, det finns massor av människor som vuxit upp utan pappa och mår jättebra ändå. Min bästis när jag växte upp hade jo ngn stans fanns han ju ingen pappa och hon helt OK och har blivit helt OK. Du som blivit våldtagen tycks ju vara för att kvinnor tvingas göra abort mot sin vilja, snacka om våldtäkt.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2004-11-26 00:57:00
|
|
Grim |
Jag om min dam funderar på hur vi skall lösa vår situation just nu. vi har passerat stadiet då vi vill använda kondom, men p-piller har funkat dåligt för henne förr, hon har dock inte testat de nyare varianterna. manliga p-piller kan jag tänka mig, men de enda undersökningar jag har sett har medfört en garanterat avslagen sexlust, och coitus interruptus utan coitus är inget alternativ :-
Vad göra?
|
| |