Europe rockar mest

Inlägg #1: Postat: 2003-10-20 00:42:00
zaprod
Vilka då? Knappast några från Fame factory i alla fall.
Inlägg #2: Postat: 2003-10-20 20:03:00
Björn
Det är ju inte alla som börjar på Fame Factory. Fortfarande sliter band i garage och skickar demos överallt, och några av de banden kommer att betraktas som legendariska om 15 år. Det var ju inte allt som var bra för 15 år sedan heller.
Inlägg #3: Postat: 2003-10-20 22:10:00
zaprod
Nä, det har du såklart rätt i. Men jag har ändå svårt att tänka mig att något av dagens band skulle kunna upnå samma kultstatus som Europe och Pink Floyd. Kanske för att exponeringsmöjligheterna är större idag, så att det blir hårdare konkurrens.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-20 22:13:00
zaprod
Men jag erkänner villigt att det också kan vara jag som saknar lite vidare perspektiv på saker och ting. Metallica till expempel, gjorde ju en del "odödliga" och kultförklarade skivor innan de började bli alltför mainstream.
Inlägg #5: Postat: 2003-10-21 22:59:00
Björn
Vi har nog alla svårt med perspektiven emellanåt. Själv betraktar jag "Reign In Blood" med Slayer som den mest legendariska hårdrocksskivan sedan Black Sabbath släppte "Paranoid". Efter det kom...ja, en väldigt massa bra musik, men ingenting lika legendariskt.
Inlägg #6: Postat: 2003-10-22 00:34:00
zaprod
Själv tycker jag att Divine Intervention är den mest epokgörande skiva de har producerat. Men det är bara mina personliga åsikter. Med "odödlighet" i svar 4 menade jag inga musikaliska bedrifter, utan förmågan att ha en hyfsad bred lyssnarkrets även ett decennium senare. Detta har ju onekligen Europe lyckats med, trots att de kanske inte spelar sådär jätteintressant musik.
Inlägg #7: Postat: 2003-10-22 00:38:00
zaprod
Britney Spears kommer ju säkert att ha NÅGRA trogna fans även om tio år... Och om hennes Im a slave 4 u eller vad den hette är epokgörande för hennes trogna lyssnare, så kan man ju bara konstatera att smaken är olika. Nån ny Final countdown kommer den ju inte att bli iaf.
Laddar...