|
Inlägg #1: Postat: 2003-10-18 15:22:00
|
|
Sunny |
Ja Emma skriver tänkvärt. Vi syskon önskar dock som vuxna att det funnits de möjligheterna för våra föräldrar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-18 23:15:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Dessa frågor är oerhört komplicerade. Efter min mors död har jag kommit på mig med att sakna mitt "aborterade syskon" som jag alltså inte har och givetvis aldrig har haft. Ligger i sakens natur. Denna "baklängessaknad" kan ju visserligen hänga ihop med att jag är en smula befängd i största allmänhet, men i alla fall.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-18 23:52:00
|
|
Sunny |
Inte är du befängd inte. Vi söker alla gemenskap: efter pappas död så träffades till slut 4 av oss okända syskon 2 dygn på vandrarhem: Gissa om det var kul. Vi har hittat många men inte alla: Dessutom har jag 2 på mammas sida som inte erkänner hennes "första kull."En av systrarna har blivit min bästis numera.Syskon är ju lite väl sent att bli...
Mina barn sörjer sin storasyster som de ju aldrig träffat....
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-19 00:20:00
|
|
Magnus L |
Nej, kanske inte så befängt då i alla fall! Jaha, det var intressant det du berättade måste jag säga! Hm. Kanske dags att skriva en del brev till personer som kan tänkas ha uppgifter om släktträd etc? Samla in material för framtida släktforskning? Bör övervägas...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-20 15:03:00
|
|
nella |
annonsen finns ju kvar i tidningsarkivet ifalldu skulle ångra dig...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-23 19:41:00
|
|
Sunny |
nella du menar väl men jag ångrar det inte. Men barnen kan ju ifall de absolut skulle forska efter det fixa en kopia.
|
| |