Prostitution är INTE okej

Inlägg #1: Postat: 2003-10-18 11:25:00
Hasse
Man kan inte lägga över ansvaret på sina val i livet på andra. För många kvinnor är det tyvärr så att prostituionen med sina stora pengar lockar mer än att t ex börja jobba i vården eller något liknande. Inse detta och skyll inte allt på "män" i största allmänhet!
Inlägg #2: Postat: 2003-10-18 18:39:00
olof nilsson
jag tror det handlar om att män och kvinnor har skilda syn på sexualitet...jag skulle bara vara nöjd med min situation om jag tjänade pengar på att pippa en massa medelålders kvinnor. frågan är bara om jag skulle få upp den.
självklart är det pengarna som lockar...man kan lika gärna säga att det är kvinnorna som utnyttjar männen som tvärtom.
Inlägg #3: Postat: 2003-10-19 12:20:00
elin
hasse, att det ar manga som ar prostituerade men inte manga som vill det vet vi alla. jag forstar inte riktigt vad det ar du vill peka pa, eftersom vi alla ocksa vet att pengar ar en stor anledning till att man prostituerar sig. och? gor en undersokning sjalv, vet jag: intervjua en bunt prostituerade och fraga dem om de hellre skulle vilja ha "vanliga" sketjobb och livsstilen som kommer med.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-19 12:28:00
forts
det finns sakert de som prostituerar sig och inte lider av det, men jag har aldrig hort talas om nagra. det hander sakert, men vad spelar det for roll nar en forkrossande majoritet lever i en fruktansvard misar praglad av drogberoende, fangenskap och misshandel - alla ting som bryter ner ens gnista, motstand och handlingskraft??
Inlägg #5: Postat: 2003-10-19 12:35:00
forts
du sager att man inte kan lagga over ansvaret pa sina val i livet pa andra, men det finns miljoner barnprostituerade i varlden som alltsa redan vid mycket ung alder systematiskt fornedras och tas ifran all slags sjalvkansla och utvecklingsmojligheter. hur ser du pa detta? majoriteten av prostituerade har aldrig sett det goda i livet, lever i en miljo som nedvarderar kvinor och har dessutom tidigt vant sig vid att folk tar sig ratten till att utnyttja en hurhelst de vill.
Inlägg #6: Postat: 2003-10-19 12:37:00
elin
det som framst driver folk till att prostituera sig ar inte pengar for vanliga ting, utan behovet av att underhalla ett drogberoende ofta inte initierat av dem sjalva, utan hallickar undercover. en av de starkaste faktorerna ar ocksa en skev sjalvbild, man tror alltsa innnerst inne att man fortjanar att misshandlas och utnyttjas. jag forstar inte hur sa manga man kan se sa latt pa prostitutionen, man behover bara ta en titt pa horornas situation,
Inlägg #7: Postat: 2003-10-19 12:40:00
elin
lyssna till deras berattelser och forsta att nagonting ar allvarligt fel.
olof har nagonting pa kornet, ocksa. den olika synen pa prostitutionen beror till viss del pa att vi ar anatomiskt olika. kvinnan arav anturen mer sarbar eftersom samlag for oss ar en introvert upplevelse. dessutom ar vaginan inte vart njutningscentrum. men jag tror att olof nagot romantiserar bilden av manlig prostitution, for i slutandan utnyttjas ens kropp for andras noje likt forbanat.
Inlägg #8: Postat: 2003-10-19 12:47:00
elin
detta sander knappast positiva signaler till den prostituerade. den som tror sig varje dag kunna hantera att kanslokallt utelamnas at andra utan att fa nagonting tillbaka pengar ger knappast sjalslig trost tror jag kommer ga in i en vagg oavsatt om man har penis eller vagina. och om det nu ar nagon som vill penetrera dig analt, olof, vad gor du da?
Inlägg #9: Postat: 2003-10-19 12:52:00
forts
du tackar och tar emot eftersom du inte har fatt en sil pa hela dagen, din dotter inte har fatt nya skor pa flera ar och ni knappast har mat for dagen. prostitution och misar gar ihop, misaren ar prostitutionens karna och den ar som storst dar kvinnosynen ar som tveksammast. dar kvinnan har mindre utvecklingsmojligheter och rattigheter ar prostitutionen stor. prostitution ar ett samhallsproblem; ett socialt tillstand.
Inlägg #10: Postat: 2003-10-19 12:53:00
elin
kvinnorna som prostituerar sig utnytjar mannens efterfragan, naturligtvis, men vad har de for alternativ egentligen? sen nar har de lart sig att ta for sig och varna om sina liv?
Inlägg #11: Postat: 2003-10-20 09:13:00
Thomas L. Aabo
Elin, svar 4. Var har du "förkrossande majoritet" ifrån?
Inlägg #12: Postat: 2003-10-23 01:17:00
Elin
Det finns nog en hel del sk "lyxprostituerade" i varlden, men majoriteten av manniskor bor i utvecklingslander. I de manga jatteghetton i ex. Afrika ar prostitution och aidsspridningen som medkommer hur vanligt som helst. man raknar med att over en halv miljon kvinnor och barn utsatts for trafficking varje ar. Har du nagonsin sett ett horhorn? Har du sett hur de ser ut? Det ar inte pretty woman standard, alltsa.
Inlägg #13: Postat: 2003-10-23 01:22:00
elin
Nar de legealiserade prostitution i Tyskland okade den, men inte pa det satt man forvantat sig. De "sjuka" hororna blev fler vilket kan tyda pa att man inte kan gora det bra for de prostituerade genom att andra pa deras arbetsvillkor pa detta satt. Av alla prostituerade jag kommit i kontakt med genom litteratur eller samtal mer litteratur an samtal ar det inte manga som haft en positiv syn pa det de gor. Prostitutionen ar fodd ur och speglar ett socialt tillstand.
Laddar...