Inlägg #1: Postat: 2003-10-18 10:06:00
|
Anonym Analytiker Oberoende Feminist |
För att vi ska komma någonvart så kan du inte vända dig till feminsiter som en homogen grupp utan du måste specificera vilken grupp eller enskild du riktar frågan till...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-18 10:22:00
|
Om du menar de förebyggande kontroller som drivits fram för kvinnor i riskåldern för bröstcancer inte finns för männens prostatagrupp så är det väl männens eget ansvar att se till att det skapas en sådan kontroll, eller hur?
Den bistra sanningen Janne, är att svenska killar inte fått lära sig att vara kroppsmedvetna och måna om sin hälsa i sexobjekten på samma sätt som kvinnor.
Men istället är ni ju mer omhuldade i gruppen hjärt och kärl sjukdomar så det kanske jämnar ut sig?
;
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-18 10:33:00
|
forts |
Din andra frågetällning förstår jag inte vart du vill komma med - finns mig veterligen inga kvinnor som seriöst påstått sig vara befriade från konflikter sinsemellan.
Befrielse från dessa konflikter är inte ens önskvärda på min arbetsplats, vad vi pratar om är vi som kvinnor är hämmade från att ta en rejäl konflikt och att den därför blir onödigt lång och trasslig
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-18 11:12:00
|
Janne; Att vara feminist i min grupp innebär inte att skrika som dagisungar för att få sin vilja igenom utan att analysera och ta fram värdet av sitt eget kön och sina egna resurser utan att kategoriskt jämföra sig med en man.
Att ifrågasätta och förkasta traditionella värderingar som påverkar mig negativt, att analysera traditionell feminism i en kritisk studie och se vad som gick fel och vad som kan förändras.
|
|