Lägg ner Landstinget

Inlägg #1: Postat: 2003-10-17 12:38:00
Yohannis Petersson
Ur historiskt perspektive, för att minnas faktat i sammanhanget är det viktigt att referera "vem som föreslog det först". Sedan ditt resonemang "om alla jobbade för vettiga lösningar istället för tjäbbla"... är för mig ett typiskt uttryck för konflikträdda och samförstånds-benägna politiker OCH DOM förstår mer än annat.
Inlägg #2: Postat: 2003-10-17 14:32:00
Yanni
Håller jag inte alls med om. Det är just den inställningen som gör att bra förslag dumpas för att det inte var "rätt" parti som kom med förslaget. Sandlåda! Att vara flexibel och konstruktiv har inget med konflikträdsla att göra.
Inlägg #3: Postat: 2003-10-17 20:28:00
Yohannis Petersson
Då är det den "dåliga förloraren" hos motståndaren som gnager, med ditt resonemang. S har t ex länge motsatt sig att lägga ner Landstinget, men nu börjar dom undersöka förslaget, därmed riskerar dom till viss del sin trovärdighet p ga en inkonsekvent hållning när dom har sagt en sak i flera år men hux flux ändrar sig.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-18 13:10:00
Yanni
Ja, men det är precis sånt där jag skiter i. Jag ser inte att någon som ändrar åsikt är svag eller konflikträdd. Det är väl ett sundhetstecken att man kan ändra sig? Alltför ofta står prestige i vägen. Samhället förändras dessutom och att då hålla fast vid gamla åsikter om saker som inte längre fungerar, är ju rent korkat. Oavsett om det är s eller m eller en privatperson.
Inlägg #5: Postat: 2003-10-18 14:07:00
Yohannis Petersson
Det tycker jag också, men om man har fördömt ett förslag i flera år och förnekat institutionens ineffektivitet, då får man väl, förvänta sig med att det ser ur som man "vänder kappan efter vinden", p ga sitt tidigare fördömanden?
Att reservera sig mot en idé, utan att svarta ner den, är en sak, men att länge fördöma idén och sedan talar för den, för att man fått en annan syn på problemet är lite att skjuta sig själv i foten. Tycker jag.
Inlägg #6: Postat: 2003-10-19 08:49:00
vårdarbetare
om ni båda kunde jobba ett helt år inom vården, ex långvård/senildemens så skulle ni se verkligheten. Kommunen runt om in landet klarar inte av den uppgift som landstinget inte heller klarade av. Visst var de smarta och la ansvaret på kommunen?
Laddar...