Inlägg #1: Postat: 2003-10-17 08:54:00
|
Magnus Löwendahl |
Om vi nu säger att du har rätt, varför ska vi tro på det i stället för nämnd ohelig allians? Kan du vänligen uppge källor? Bekanta i Storbritannien? Läst vissa tidningar? Du får ursäkta min misstänksamhet men världen är full av folk som bara påstår saker!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-17 14:03:00
|
Thomas L. Aabo |
Visst är den det. Om man under en längre period läser olika medier och annat lär man sig vad man kan lita på.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-17 14:13:00
|
Viktor |
Är man från Dronningens by bör man bli förlåten, byn där det vimlar av folk som bara påstår saker utan att ha någon täckning. Pia från Danske Folkepartiet är ett bra exempel, det går hem, senaste är att man halverar invandrarnas socialbidrag i jämförelse med danskarnas. Men det bryr sig ingen om. Kronprins Frederik och Mary från Tasmanien har ju förlovat sig. Undrar om hennes arvode också skall halveras, invandrare som hon är.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-17 14:48:00
|
Ramona Danlen |
Innan muren revs i Berlin så hade alla västtyskar gratis sjukvård och medicinen kostade aldrig mer än 5DM-3.35-5.25 SKRDetta under en tid då Palme,Karlsson slog sig för sina bröst om hur fantastiskt det var i Sverige! Jag var i Östtyskland under 70-talet, en mardröm!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-17 15:03:00
|
Thomas L. Aabo |
Viktor, svar 3. Snacka om att kasta sten i glashus. Jag asgarvade!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-20 15:11:00
|
Nella |
en bra artikel
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-10-20 16:09:00
|
Jan Schmidt |
Hmm... så vitt jag vet, Ramona, var sjukvården gratis i det gamla DDR också... Och Thomas L. Aabo, fri tandvård är väl knappast i din politiska linje?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-10-21 12:05:00
|
Karolina |
Jag är soc-tant. Började på ett vik i våras, och har fått lite insyn i hur organisationen ser ut åtminstone i Västerås, där jag jobbar. Uppe på vårt kontor är medelåldern på tanterna 55, det jobbar kanske fem män på stället, många är långtidsjukskrivna och ekonomin är kass. Följden blir att det vimlar av vikarier, eftersom ledningen inte har råd att nyanställa och omsättningen på personal är enorm...
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-10-21 12:06:00
|
forts |
Sedan jag började i mitt team, som ska bestå av sju personer har fyra personer bytts ut och tillkommit. Inte heller har vi någonsin varit full styrka, utan maxbemanningen har varit 6,4 personer på sju tjänster. Det är verkligen jättetråkigt, eftersom klienterna blir lidande...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-10-21 12:07:00
|
forts |
Man hinner inte göra mycket annat än att aktualisera ansökningar, jaga kvitton, göra beräkningar, efterlysa kompletteringar och ta nybesök eventuellt också försöka styra upp hyresskulder - fast jag har inte rätt att fatta några beslut om skuldsanering.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-10-21 12:08:00
|
forts |
På min anställningsintervju lät det som om jobbet handlade om att möta människor, motiveringsarbete, nätverksarbete med olika organisationer och stor klientkontakt. Och här sitter man på sin feta ända med mer än 100 ärenden per månad att bedöma och jobbet handlar mest om att sitta framför dator och räkna. Kanske är det bättre i Storbritannien??
|
|