På plats i Kungsan

Inlägg #1: Postat: 2003-10-16 09:47:00
Viktor
Visst var det stort att damlaget kom hem med silvermedaljer. Damfotbollen har utvecklats enormt och bättre blir det efter sådana här framgångar. Framgång kräver också stora uppoffringar. Sydsvenskans rubriker idag gäller herrfotboll: ”Blodiga sprutor på Sporting-spelares rum. Polisen slog till mot stjärnornas hotell före matchen mot MFF”.
Inlägg #2: Postat: 2003-10-16 14:22:00
sven
vad vill du ha sagt med det, Viktor?
Inlägg #3: Postat: 2003-10-16 15:00:00
Viktor
För att hänga med i jakten på de stora pengarna sponsorerna, ära och berömmelse måste elitidrottarna leva på gränsen till det otillåtna och därför dyker det upp blodiga sprutor på elitens hotellrum. Blodcentralen körde en drive för en tid sedan med elitidrottarna men den dog ut ganska snabbt. Blodgivningen är hårt kontrollerad, många mediciner och naturpreparat är förbjudna och därför fick man få elitidrottare med i driven.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-16 15:01:00
Viktor forts.
Jag kan nästan påstå att alla elitidrottare har sina egna ”patentmediciner”, men jag påstår inte att alla deras mediciner eller naturpreparat är dopingmedel. De flesta är nog ärliga. Att använda sprutor är väl lite för magstarkt även om det skulle bara handla om vitaminer. Jag gläds över de svenska fotbollstjejernas framgång, deras glädjeyttringar ger en bild av dopningfri fotboll, än så länge, i motsats till Sporting Lissabons fotbollsspelare och NHL-ishockeyspelare som aldrig testas.
Inlägg #5: Postat: 2003-10-17 08:06:00
Viktor
Aftombladet idag. I natt kom avslöjandet som skakar hela fri-idrottsvärlden. Flera amerikanska stjärnor har fastnat i en dopningshärva. De har tagit steroider som tidigare inte kunde upptäckas i kontroller. - Det vi har avslöjat verkar vara internationell dopning av värsta sorten, säger Terry Madden, chef för den amerikanska dopningsmyndigheten USADA.
Laddar...