|
Inlägg #1: Postat: 2003-10-15 13:10:00
|
|
Kalle |
Visst, jag mår också illa när jag ser Nivea i bild. Men så länge de inte försöker knipa partipolitiska poäng, utan är där som representanter Sveriges högsta ledning och därmed HELA Sverige, så tycker jag att... OK, såhär, om Sveriges mäktigaste person kommer och gratulerar så måste det ju ändå betyda att de har uträttat något som märks, eller hur?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-15 13:15:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Jag reagerade också negativt på att Göran P. var där.
Hade varit bättre att ta någon från det opolitiska kungahuset som representant.
De enda man irriterar då är vilsna republikaner
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-15 15:24:00
|
|
Fotboll |
”Det är klart att det odemokratiska inte opolitiska kungahuset hade passat bättre som hyllningskör, idrottsrörelsen är inte heller så där värst demokratisk. Det finns mer korruption där än i det svenska politiska livet.” Min mening: ”Det är klart att landets demokratiskt valda ledare skall vara med och gratulera offentligt i alla invånares vägnar, min också. Den ickevalda kungen för inte min talan”.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-15 15:29:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Göran P, för då sannerligenb INTE min talan.
Kungen är trots allt fortfarande statschef.
Han är opolitisk inte "odemokratisk" isåfall hade vi, folket, gjort oss av med honom och hans familj.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-15 16:09:00
|
|
Fotboll |
Är du rojalist dvs. antidemokrat? En republikan är en demokrat. Kungahuset skall passas dit den tillhör, historiens sophög säger någon, jag säger att det passas till historien, det har ändå haft en viss betydelse i historien gång, både positivt och negativt. Men kungamakt är inte demokrati och därför kan den inte representera ”folket” i ett demokratiskt samhälle. Göran Persson är demokratiskt vald och därför är han värdig representant för invånarna i Sverige.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-15 16:47:00
|
|
Malin Michea |
"Fotboll" har en poäng där...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-10-15 23:16:00
|
|
SW |
Klart regeringen skall visa sitt stöd. Det handlar om politik. De vill ha ökad jämstäldhet inom alla områden. När något sånt här händer måste de visa sitt stöd.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-10-16 08:50:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Fotboll, svar 5. Jag är inte antidemokrat märks hur desperat du är då du famlar efter termer som du försöker påklistra andra.
Hur demokratisk är det att en massa makt ska samlas till en enda person? En President?
Nej då är det mer demokratiskt med en maktlös kung eller drottning.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-10-16 08:52:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Svar 5. Han är inte en värdig representant eftersom han bara är ute efter att fiska röster.
Kungen, eller hans familj, har inga sådana dolda syften.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-10-16 09:40:00
|
|
Patrik E |
Håller med Thomas där. Men vem vet, Göran kanske är extremt fotbollsintresserad och tog sig dit bara för att få träffa dessa underbara fotbollstjejer, men tyvärr tror jag det var för att vinna popularitet. Enligt min mening borde man hålla isär idrott och politik i den mån det går.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-10-16 15:27:00
|
|
Fotboll |
I folkomröstningen om högertrafik sa folket nej, riksdagen sa ja. Det är en bra bild av en fungerande demokrati. Vi väljer eller avsätter våra representanter men ändå kan dessa gå emot ”folkviljan” med risken att bli avsatta. Det finns inte många människor idag som anser att de gjorde fel. Om riksdagen fick bestämma hade det blivit ja även till EMU och jag tror om riksdagen får bestämma så blir det ett nej till kungahuset, men där finns vissa risker, folket är för rojalistiska.
|
| |