På plats i Kungsan

Inlägg #1: Postat: 2003-10-15 12:26:00
Fotboll
Så roligt var det inte i Köpenhamn 1992. Som svensk med en svensk fana i handen fick man springa för livet för att slippa stryk trots att man var där för att fira danskarnas EM-seger i fotboll. Redan då visade dansken sitt rätta jag och senare röstade de fram det utlänningsfientliga/dansknationalistiska Danske Folkepartiet som styr och ställer just nu i Danmark. Vi är rasister sa Sanne S. Förresten Sverige slog Danmark i gruppspelet.
Inlägg #2: Postat: 2003-10-15 13:18:00
Thomas L. Aabo
Du skulle tagit med en skånsk fana istället. För resten är jag övertygad om att du ljuger. Jag var där, det fanns bara glädje inget annat.
Enda anledningen till at Danmark Har DF och att sd i Sverige inte är lika stora är att i Danmark har man en fri press - inte ett åsiktsförtryck.
OBS sympatisrerar varken med de ena eller andra
Inlägg #3: Postat: 2003-10-15 13:23:00
Nartin
har du bytt signatur till Fotboll, Viktor?
Inlägg #4: Postat: 2003-10-15 15:00:00
Fotboll
Det var min son som berättade hur han och hans kompisar blev mottagna i Köpenhamn. Visst var det glädje men man såg enbart danska flaggor i motsats till hyllningarna t.ex. i Stockholm där det brukar finnas andra flaggor än bara svenska. Danskarnas fria press ger jag inte mycket för. Vi har många danskar här i Skåne, de får inte bo i Danmark, därför att de har blivit förälskade i en utlänning. De är rasism i högsta grad, den fria pressen borde uppmärksamma detta mer, om den nu är så fri.
Inlägg #5: Postat: 2003-10-15 15:04:00
Thomas L. Aabo
Du har gått på svenska medier propagande skillnad på det och nyhetsförmedling.
Är du för tvångsäktenskap mellan kusiner?
Det är därför lagen antogs.
Inlägg #6: Postat: 2003-10-15 15:51:00
Fotboll
Tvångsäktenskap mellan kusiner? Jag har svårt att tänka mig att en ljus dansk man och en mörkhyad kvinna är kusiner. Än så länge vet jag inte något par, som har flytt till Skåne, som är kusiner. Det där med tvångsäktenskap mellan kusiner är lika stor myt som att den danska pressen är friare än den svenska. Rasism i danska lagar är ingen myt det är sanning och så skickade danska rasister soldater till Irak för att skjuta araber. Länge leve fotbollen!
Inlägg #7: Postat: 2003-10-16 08:45:00
Thomas L. Aabo
Du har verkligen gått på svenska mediers missinformation. Vad är det som får dig, så nationalistiskt, att tro att Sverige är så överlägset.
Ditt inlägg visar också hur okunnig du är då du inte vet något om kusinäktenskapsproblemet i Danmark.
Något som bör vara lika stort i Sverige men som sopas under mattan. fria medier?
Inlägg #8: Postat: 2003-10-16 08:47:00
Thomas L. Aabo
Rasism, är att man ser ner på en folkgrupp som man anser vara sämre. Detta finns varken i danska lagar eller bland danska soldater.
Sistnämnda ställer åtminstone upp i kampen, till skillnad från sköt dig själv och skit i andra nationer.
Laddar...