Förlåt

Den här tråden diskuterar artikeln Förlåt.
Inlägg #1: Postat: 2003-10-12 00:46:00
Magnus Löwendahl
Det är lugnt. Y. du är redan förlåten! Men, som en frivillig botgöring vill jag ändå föreslå att du köper den utmärkta "Handbok i svenska" av Gösta Åberg. Den finns i pocket. Läs den långsamt från pärm till pärm. Det gör jag, och det lär jag mig massor på!
Inlägg #2: Postat: 2003-10-12 12:19:00
Leo
Varje person som kan be om förlåtelse och inse att han har fel finns det hopp om. Det var naturligtvis extra olyckligt den här gången med tanke på ämnets känslomässiga dignitet. Men läs igenom Magnus rekommenderade bok, den är mycket bra, och kom igen Yohannis!
Inlägg #3: Postat: 2003-10-12 12:44:00
Elin
Bortsett från din katastrofala rubrik så skriver du en väldigt krystad svenska, så att gå en kurs av något slag eller läsa en bra bok om svenska språket är ingen dum ide i ditt fall. Men häng inte läpp! Kom igen!
Inlägg #4: Postat: 2003-10-12 13:19:00
Sofia
Visst blev det extra olyckligt denna gång... men alla kan och måste få göra fel. Dessutom finns det ingen på sourze som skriver felfritt, ingen. Jag tycker att sourze borde få en liten reprimand i stället. Du har ingen nyckel, med andra ord har din text gått genom deras redigerarögon. De borde ha förvarnat dig om den felsyftande rubriken. Nya tag, Yohannis!
Inlägg #5: Postat: 2003-10-12 17:48:00
sandra
Alla borde insett att rubriken inte överensstämde med innehållet, således ingen fara. Otroligt lätt hänt, däremot borde redigerarna uppmärksammat ditt misstag.
Inlägg #6: Postat: 2003-10-12 18:31:00
Björn
Vi som begåvats med en smula fantasi insåg redan från början att grodan var av det språkliga slaget. Ingen fara, det är mänskligt att fela göra fel alltså, inte spela fiol. Är det förresten någon som vet vad som hände med Värsta Språket? Hoppas det inte har blivit nedlagt, för uppenbarligen är det ett behövt program. Slutligen, det är bara att bryta ihop och komma igen ;
Inlägg #7: Postat: 2003-10-12 23:36:00
Magnus Löwendahl
Jag kanske överreagerade lite. Jag har läst Björns och Sandras inlägg och tänker att språkpolisen inom mig kanske överreagerade lite tidigare. Jag har lite dåligt samvete för det.
Laddar...