Kvinnomisshandel

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-10-11 17:49:00
margareth osju
Yanni. Hmmmm, du har nog rätt där. Jag kan ana svaret men låt höra..:
Inlägg #2: Postat: 2003-10-12 10:38:00
Yanni
1. MÄN är inte intresserade av frågan, i alla fall i ytterst liten utsträckning. Rubriken gör att de inte ens går in och kollar, de "vet" redan vad det kommer att handla om. Nämligen...
2. Kvinnomisshandel feministpropaganda av manshatare som bara skuldbelägger alla män, även de bra. Sånt vill de inte läsa.
3. Det är för vanligt ! och skrivet om så mycket redan. För jävligt, men så tror jag.
Inlägg #3: Postat: 2003-10-12 11:46:00
margareth osju
Yanni..: och jag som trodde att det var dikten som var uselt skrivet . Jag tror du delvis har rätt även om jag inte är manshatare råkar faktiskt tycka att det finns många fina män därför skrev jag också dikten mansmisshandel. Jag är mot våld och inte mot män.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-13 14:55:00
Kalle
Yanni, jag kan ju inte tala för alla MÄN, utan bara för mig själv, men... Jag tror att många andra ställer sig samma fråga som jag gör: "Vad kan jag, som inte har slagits sedan lågstadiet, göra?". Det är ju en populär uppfattning att män tänker i projekt och är resultatinriktade. Och jag tror att för att få MÄN intresserade av frågan så är det dags att sluta "älta" problemet och gå vidare och börja diskutera lösningar istället.
Inlägg #5: Postat: 2003-10-13 15:14:00
Thomas L. Aabo
Yanni, du har en snedvriden uppfattning av män. Män dvs de 99 som inte är som idioterna.
Inlägg #6: Postat: 2003-10-13 16:26:00
Yanni
Nej, jag har inte alls en snedvriden uppfattning av män. Jag vet att de flesta inte är särskilt intresserade av frågan helt enkelt. Av förklarliga skäl inte de som slår och varför skulle ni andra vara det? Som inte har slagit nån sen lågstadiet. Men Kalle har helt rätt. Man måste diskutera lösningar och där är det helt avgörande att män är med!
Inlägg #7: Postat: 2003-10-13 21:15:00
margareth osju
Kalle...Det var precis det jag undrar. Vad kan män eller kvinnor göra för att förändra? Anl till att jag skrev om kvinnomisshandel mansmisshandel. Vad kan vi göra exempelvis om vi anar att grannen slår sin kvinna eller vice versa?
Inlägg #8: Postat: 2003-10-14 09:32:00
Kalle
Som svar på den ursprungliga frågan "Varför får inte den här artikeln lika många läsare/kommentarer som Mansmisshandel?" Därför att Såz av någon anledning? låter den andra artikeln ligga kvar på Förstasidan och generera läsare...
Inlägg #9: Postat: 2003-10-14 09:37:00
Kalle
-> Svar 6: Nej, de flesta är inte särskilt intresserade. och det beror kanske på att ni varit väldigt framgångsrika i att utmåla oss som "icke önskvärda" och en del av problemet, och därmed diskvalificerade att vara en del av lösningen.
Inlägg #10: Postat: 2003-10-14 14:20:00
Thomas L. Aabo
Yanni svar 6. Alla form för misshandel är allvarlig. Varför sätter du kön mot kön och insinuerar att mindra instrsse för denna artikel kan tolkas negativt för män?
Elände i våra nyhetsmedier varje dag, ska var och en ta det/de ämnen som man orkar engagera sig i, eller ägna en micro-skvätt åt allihop?
Inlägg #11: Postat: 2003-10-14 14:56:00
Kalle
Yanni, dessutom har Margareth skrivit en utmärkt artikel "Otrohet och kommunikationsproblem" som belyser flera sidor av problemet utan att peka finger eller fördöma. DEN borde verkligen få många läsare och kommentarer!
Inlägg #12: Postat: 2003-10-15 14:15:00
Yanni
Svar 10: Jag sätter kön mot kön därför att artikeln heter Kvinnomisshandel, och trodde således att det var det som skulle debatteras. Jag insinuerar inte heller, jag säger det rakt ut. Män är inte särskilt intresserade av frågan kvinnomisshandel. Denna artikel har betydligt färre läsare och kommentarer än Manmisshandel. Har jag inte rätt då?
Inlägg #13: Postat: 2003-10-15 14:19:00
Yanni
Svar 11: Belyser flera sidor av problemet utan att peka finger och fördöma? Hur ska man kunna diskutera kvinnomisshandel - vilket denna tråd handlar om - utan att peka finger? Det är ju inte kvinnor som slår, det är män. Inte alla, en bråkdel, men det måste man få säga utan att bli anklagad för att peka finger. Och utan att alla män ska känna sig orättvist anklagade.
Inlägg #14: Postat: 2003-10-15 16:28:00
Man
Här var det mycket fram-o-tillbaka. Sluta försvara erat syn i saken; diskutera lösningar i stället. Tar mig friheten att visa till artikeln "Vakna!" Inte att den löser någonting, men kanske tänder en gnista i den vidare diskutionen...?... och kanske belyser varför vi människor blir/är som vi blir/är!
Inlägg #15: Postat: 2003-10-15 17:39:00
Kalle
Återigen, jag tror att "Mansmisshandel" har fler läsare, för att den får ligga kvar på förstasidan... Svar 13: Visst det är män som slår. Hur länge har det sagts nu? 30-40-50 år? Hur mycket närmare en lösning har vi kommit? Är det inte dags att börja fundera LITE grann över strategin att angripa problemet?
Inlägg #16: Postat: 2003-10-15 17:43:00
Kalle
Till att börja med tror jag du har fel när du säger "Män är inte särskilt intresserade av frågan kvinnomisshandel." Jag tror att väldigt många av oss som INTE slår är VÄLDIGT intresserade. Det är ju ändå så, som så ofta påpekas, att det är våra mödrar, systrar och döttrar som misshandlas! Jag tror att det skulle vara ett stort steg framåt att sluta gradera och utesluta folk ur diskussionen pga könet.
Inlägg #17: Postat: 2003-10-15 20:02:00
margareth osju
Kalle Man..det är det jag efterlyser efter i hur vi vanliga människor ska angripa problemet oavsett om det är mans-kvinno-barnmisshandel. Jag försöker väcka debatt/göra något på mitt sätt..:
Inlägg #18: Postat: 2003-10-16 09:25:00
Thomas L. Aabo
Yanni, svar 12. Du försöker få till det att män är ena dåliga varelser eftersom läsarantalet skiljer sig.
det handlar inte om det jag läser bara en bråk del av artiklar i de stora tidningana om Mellanöstern.
Det handlar om att man inte kan ta in allt, inte om någon "jaså! Kvinnor? DET struntar jagvi i!"
Inlägg #19: Postat: 2003-10-16 09:26:00
Thomas L. Aabo
Yanni forts. Du vill fortfarande göra detta till en könsdebatt*, det är fel.
Är det en åldersdebatt då barn misshandlas?
* billiga feministiska poäng?
Inlägg #20: Postat: 2003-10-16 19:35:00
Yanni
Jag "försöker få det till" något alls, jag talar klartext och enligt min erfarenhet är inte män särskilt intresserade, men skit i det. Lösningar var det! Man får ju börja på dagis givetvis. Det räcker inte med att tala om alla människors lika värde, man måste VISA det praktiskt också. Terapi för ALLA människor som misshandlar. Långvarig om det är långvarigt våld det handlar om. Men ingen vill ta i det. Det kostar ju pengar...
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...