Religiösa attribut i TV-rutan!

Inlägg #1: Postat: 2003-10-07 10:25:00
Viktor forts.
Men det finns inga i radion heller, låter man lockarna växa innebär det som oftast att personen läser enbart religiösa texter och det kvalificerar inte till att bli nyhetsläsare utom just i specifika religionsprogram. Likadant med muslimer. Men nu är det så att många muslimska kvinnor är intellektuella och högt utbildade och många har kvaliteter att bli nyhetsuppläsare eller programledare. Vi måste få vara personliga, annars får vi ha Mao-kostym på oss.
Inlägg #2: Postat: 2003-10-07 10:27:00
Viktor forts.
Men man bör inte vara för extrem med sin utstyrsel. Det är inte lämpligt att en nyhetsläsare läser nyheterna klädd enbart push-up heter det så Bh, som håller upp silikonbrösten, och stringtrosor, det bör inte heller vara kvinnor som klär sig i burka. En gång i tiden blev jag tvingat till att klippa mig, jag fick välja, klippa mig eller bli arbetslös. Det var inte lämpligt att vara tjänsteman och ha långt hår. Men sedan kom Björn Borg, och var och varannan lät håret växa.
Inlägg #3: Postat: 2003-10-07 10:30:00
Viktor forts.
Det är klart att det finns en risk i likhet med Björn Borgs hår, det kanske blir många svenska kvinnor som börjar använda sjal, man blir liksom smittat. Dagens smittade kvinnor däremot vill ju helst se ut så sexiga som möjligt i sina silikonbröst och sina tringtrosor, som helst skall synas mer eller mindre.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-07 15:11:00
Sunny
V: Jag tänker främst på alla de invandrarflickor som lever med konservativa,många gånger analfabetiska föräldrar här i landet. De bör se att här är det fria från förtryck. En kvinna i slöja som läser upp nyheterna skadar deras redan så svåra o ömtåliga sitaution: Släkten kan säg att se där: du kan bära sjöja i Sveige oxå.
Få människor tycks bry sig om de här tjejerna?
Inlägg #5: Postat: 2003-10-07 15:14:00
Sunny
V: Minns min sons kamp emot skolan som ville klippa av hans långa lockar. Jag hotade förstås att stämma dem ifall de försökte... I dag skulle hans hår vara ok men han börjar han bli tunnhårig o grå: Livet rullar på. *ler*
Inlägg #6: Postat: 2003-10-07 17:34:00
Sunny
Kanske skoluniform är lösningen? Ingen modehysteri: Inga bara magar som retar griniga lärare: Inga slöjor eller burkor?O inga svindyra märkeskläder.
Vad folk sedan klär sig i när de ska besöka sina tempel/kyrkor/moskeer ska ingen lägga sig i.
Inlägg #7: Postat: 2003-10-08 09:52:00
Ramona Danlen
Jag har alltid förespråkat skoluniform och då menar jag inte kjol till flickor och långbyxor till killar utan fritt val.Kille i kjol,tjej i byxor men enhetlig klädsel.Då försvann åtminstone ett mobbningsmomentKlädhysterin!Många föräldrar skulle säkert uppskatta detta.Frågan borde röstas om bland skolföräldrar!
Inlägg #8: Postat: 2003-10-08 15:26:00
Erik
Det är fan inte att bry sig om tjejjer med analfabetföräldrar att tvinga igenom absurda klädlagar. Bara ett bevis för att samma intolerans finns här som i deras länder.
Inlägg #9: Postat: 2003-10-08 18:43:00
Sunny
Ramona: Jag tror att detta vore en bra ide ja!
Inlägg #10: Postat: 2003-10-10 03:08:00
Ding Dong Daddy
Om man har burka i radion låter "Dagens Eko kvart i ett" så her: "Oagensch ego koack i eck"!
Laddar...