Religiösa attribut i TV-rutan!

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2003-10-13 18:52:00
Mike
Ok Sunny, eftersom du både är islamolog och dessutom VET hur ALLA kvinnor som bär slöja känner sig får jag väl ge mig... Om det ändå trots din allomfattande visdom finns någon som helt självmant vill bära slöja så tänker i alla fall inte jag skicka de ateistiska revolutionsgardet på dem.
Inlägg #42: Postat: 2003-10-13 22:05:00
Sunny
Ifall livet hade tett sig så lockande genom en slöja så kan du vara säker på att männen hade burit den. Hur är det med din egen lust? Jag lovar att inte avslöja dig om du konverterar o beslöjar dig.
Går du ett steg längre o får en frivillig lust att könsstympa dig ska jag försöka smälta det oxå. Till skillnad ifrån de flesta muslimska tjejer som bär slöja har du ju ett val.
Inlägg #43: Postat: 2003-10-14 15:33:00
Mike
Och på vilket vis ökar man valmöjligheten för muslimska kvinnor genom ett förbud mot slöja?
Inlägg #44: Postat: 2003-10-14 18:04:00
Sunny
Känner du det angeläget att de muslimska kvinnorna ska välja att gå i slöja så kan jag inte tänka mig något bättre sätt att propagera för den valfriheten än att gå i slöja själv?
Inlägg #45: Postat: 2003-10-14 18:08:00
Sunny
Ett förbud emot slöja i offentliga sammanhang skulle ge kvinnorna argument emot de män som kräver detta av sina kvinnor. Hemma kan man ju göra precis som man vill. O varför ska bara muslimska kvinnor i så fall få använda slöja: varför inte kristna män eller vem som helst? Måste vara ett önskeplagg för bankrånare?
Inlägg #46: Postat: 2003-10-14 18:52:00
Mike
Svar 44, är du verkligen så korkad eller gör du dig bara till? Har du inte fattat än att jag inte har någon som helst önskan att skriva muslimer eller kristna eller naturister på näsan vad de ska ha på sig eller inte.
Inlägg #47: Postat: 2003-10-14 19:00:00
Mike
Svar 45, Som om de inte redan skulle ha argument för att slippa slöja!? Ditt förslag skulle snarare definera hemmet som en zon där det är fritt fram att förtrycka sin familj hur mycket man vill. Bara lilla Sunny slipper se slöjor på stan. Det man inte ser lider man inte av, eller hur.
Inlägg #48: Postat: 2003-10-14 19:00:00
Mike
Svar 45, Vidare Min utgångspunkt är att ALLA oavsett religion eller kultur eller hudfärg, så långt det är möjligt, ska få göra vad de vill så länge de inte skadar andra. Peace, love and understanding mao.
Inlägg #49: Postat: 2003-10-14 19:01:00
Mike
Eftersom du bara misstolkar vad jag säger och på ett illvilligt och felaktigt sätt och drar likhetstecken mellan slöja och könsstympning har du diskvalificerat dig från ett seriöst samtal.
Inlägg #50: Postat: 2003-10-14 19:06:00
Mike
För övrigt är det förvånade okunnigt att säga att de muslimska kvinnorna kan bära slöja hemma. Religion och tradition föreskriver ju inte att de döljer sina ansikten för sin make utan bara för andra män.
Inlägg #51: Postat: 2003-10-15 14:00:00
Sunny
Jag avslutar med några talande ord från DN : s stora undersökning: "Ett öppet samhälle kräver ett öppet ansikte! " Mera behöver nog inte sägas?
Inlägg #52: Postat: 2003-10-15 14:05:00
Sunny
Mike: Gå hem o träna en vecka eller så o återkom! Tror du på allvar att ett traditionellt muslimskt hem bara innefattar mamma,pappa o barn??? Har du INGA muslimska vänner? De jag känner kan bo nästan hur många som helst i en vanlig 5:a. Bröder,kusiner,ingifta manliga släktingar o en aldrig sinande ström manliga vänner. Endast kvinnans sovrum blir i så fall slöjfris. Sist vi hade muslimska medboende här var det 7 st ! i ett sovrum med en säng!!!
Inlägg #53: Postat: 2003-10-15 14:55:00
Mike
Svar 52, Bra synpunkt. Jo jag har muslimska vänner, ingen av dem har dock bott 7 i varje sovrum krävt att deras fruar ska bära slöja etc. Människor är olika det är hela min poäng.
Inlägg #54: Postat: 2003-10-15 14:59:00
Mike
Svar 51, Vad kräver det mer? Öppna plånböcker, öppna sår, öppna fönster? Sorry, men bara för att någon hittat på en klyscha blir jag inte övertygad om att du och andra ska få bestämma hur jag klär mig.
Inlägg #55: Postat: 2003-10-16 15:08:00
Sunny
De muslimska flickorna i G ska bli barnsköterskor. Små barn kommunicerar man med via sitt anssiktsspråk o övriga kroppsspråk.Desutom bör de som har hand om våra barn både kunna sparka boll,lära barnen att röra på sig o kunna simma. Mina barn hade de inte fått passa.Vi bor i ett land som inte stöder kvinnoförtryck. De som vill införa sharialagar här har nog kommit till fel land? Har du försökt bada naken i ett muslimskt land? Annars kan du testa o se vad som händer.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...