Inlägg #81: Postat: 2003-10-10 09:15:00
|
Sunny |
För mig känns debatten om våldtäkt angelägen då jag vet hur stort problemet är. Om någon nu skulle vara intresserad av detta?
Enligt media har det skett ett femte överfall i Finnspång.
Ett signalement o en så liten ort: varför går han lös?
|
|
Inlägg #82: Postat: 2003-10-10 11:06:00
|
Billy Butt |
Han går fri därför att , som Leif G.W.Persson sade nyligen har vi i Sverige den absolut "sämsta poliskår" i hela Europa! Vi har helt enkelt urusla poliser i det hör landet! Där har du svaret Sunny!
|
|
Inlägg #83: Postat: 2003-10-10 11:15:00
|
Petra |
Jag har ingen aning om vem "Katta"är. Men jag vet vad hon skriver och att hon är en stor debattförstörare med sina envetna upprepningar, sin oförmåga att ta till sig motargument och brist på logik. Men att ta till sig något av den massiva kritiken, det är tydligen stört omöjligt! Om du inte själv kan se detta, Inka, är hoppet ute även för dig!
|
|
Inlägg #84: Postat: 2003-10-10 11:53:00
|
Inka |
Jaha, som jag trodde. Inte en enda länk och fortfarande en massa blablabla utan hänvisning. Och Petra, mitt hopp står inte till dig, så lågt skulle jag aldrig må
|
|
Inlägg #85: Postat: 2003-10-10 11:55:00
|
Inka |
Sunny, nej det är inte bra så. Bevisa att "damen" är densamma. Lätt som en plätt om du nu vet det, eller hur?
|
|
Inlägg #86: Postat: 2003-10-10 12:23:00
|
andrea |
och jag tror att petra är billy butt himself
|
|
Inlägg #87: Postat: 2003-10-10 13:06:00
|
Hannes |
Och jag tror att Andrea är farmor Anka!
|
|
Inlägg #88: Postat: 2003-10-10 14:33:00
|
Katta |
Sunny anledningen till att jag sa "hej Sunny" var för att jag misstänkte att quinella, helt enkelt är du. Det enda jag sett henne skriva på sourze är när du brakat lös med massa påhopp mot mig. Nu bryr jag mig inte om vem det är, jag har som sagt, ingen aning om vad FO är. och bryr mig inte nämnvärt. Hela situationen är absurd.
|
|
Inlägg #89: Postat: 2003-10-10 14:54:00
|
Jon B |
Tyvärr tappade ju tråden större delen av sitt underhållningsvärde sådär 50 kommentarer bakåt, men jag skulle ändå vilja ställa en fråga till Katta: i sv9 ifrågasätter du åsikten "att man inte borde tro på kvinnor då de anmäler en våldtäkt, inte före de har bevisat att den skett". Menar du "tro på" som i det har nog hänt eller som i dömer härmed till 3 års fängelse? Det är ju en viss skillnad...
|
|
Inlägg #90: Postat: 2003-10-10 15:03:00
|
Katta |
Jon B: Jag menar att man bör ta kvinnor som anmäler en våldtäkt på allvar. Alla som rapporterar in ett brott ska tas på allvar. Eftersom våldtäkt är ett våldsbrott så finns det skäl att hämta in den misstänkte. Det motsäger sig Billy Butt men jag anser att det inte är rimligt att man ska bedöma kvinnornas trovärdighet redan vid anmälan. Det får polisutredningen visa på senare, precis som vi utredning av andra våldsbrott.
|
|
Inlägg #91: Postat: 2003-10-10 15:04:00
|
Katta |
Jag hoppas du förstår att jag absolut inte menar att man med automatik ska döma till en fällande dom för att offret är kvinna.
|
|
Inlägg #92: Postat: 2003-10-10 15:18:00
|
Jon B |
Det var ju min förhoppning, men dessvärre är det inte självklart att alla delar den åsikten.
|
|
Inlägg #93: Postat: 2003-10-10 15:20:00
|
Hannes |
Katta! Du skrev ju i både svar 70 och 72 att du skrivit på feminist.org eller FO. Sedan påstår du att du inte vet vad det är. Och Inka, är det du själv? Och Andrea , är det också du?
Håll dig till Katta annars blir det bara kaos av alltihop!
|
|
Inlägg #94: Postat: 2003-10-10 15:51:00
|
Katta |
Läs igen, det står att jag skrev på femist.org, ingenting om något fo. Om nu femist.org är fo så har det aldrig funnits någon quinella där... alltså har jag tagit för givet att fo och feminist.org INTE är samma sak.
|
|
Inlägg #95: Postat: 2003-10-10 15:53:00
|
Katta |
Jon B. Nej det är absolut inte självklart. Vissa resonerar utanför juridikens gränser och då blir det hysteriskt. Jag vill absolut inte ha oskyldiga män i fängelse, inte kvinnor heller för den delen ;.
|
|
Inlägg #96: Postat: 2003-10-10 15:56:00
|
Katta |
Till samtliga: Jag skriver under namnet Katta, ingenting annat. Om ni irriterar er på mina åsikter så var vänlig och bemöt dem. Att kasta en massa skitsnack fram och tillbaka med spekulationer om vem jag är blir bara patetiskt. Den som är genuint intresserad av min person är välkommen att skicka ett mail. Så kan vi lösa det den vägen, ett fyrtiotal inlägg här löser ingenting.
|
|
Inlägg #97: Postat: 2003-10-10 16:15:00
|
Katta |
I svar 73 skriver Sunny "jag lämnade FO O feministsajten för att slippa dig..." Alltså är fo och feminist.org samma sida.
|
|
Inlägg #98: Postat: 2003-10-10 16:24:00
|
Katta |
Inte samma sida ska det stå...
|
|
Inlägg #99: Postat: 2003-10-10 16:50:00
|
Petra |
Hoppsan! Jag har visst bytt kön och blivit Billy Butt! Tack för det, Katta/Andrea! För övrigt har det här spårat ur helt som nästan alltid när du är med Katta! Vad är ämnet? Det är bara ett förbannat tjafsande och tramsande och anklagande till höger och vänster. För Guds skull: Skärp dig nu Katta så vi slipper sånt här i fortsättningen!
|
|
Inlägg #100: Postat: 2003-10-10 17:12:00
|
Katta |
Jo visst det är ju jag som ska skärpa mig. Jag gav er en möjlighet att maila mig och lösa det på så sätt. Men det verkar som om ni faktiskt vill tjafsa här. Jag vet inte vem du är Petra, jag känner dig inte... så vitt jag vet så har vi aldrig diskuterat här. Jag håller med Inka fram med bevis för era anklagelser. Det spelar knappast någon roll att jag återigen påpekar att jag inte är Andrea eller någon Catrin. Det är uppenbart att ni tycker det är ok att skrika ut en massa anklagelser.
|
|