Inlägg #1: Postat: 2003-10-06 10:18:00
|
Katta |
Det är även intressant att du skriver att du inte vill bli dömd för att du är en medial person. Det tycker jag att du ska tänka på då du dömer, främst, feminister på denna sajt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-06 10:21:00
|
Katta |
Vad du inte tycks förstå är varför kvinnor inte anmäler våldtäkter. Det finns mängder av material att ta del av, tro på det du läser och inse att Sverige kanske inte är så jämställt som man vill tro. Att "säkra bevis" på ett sjukhus efter en våldtäkt blir som att återuppleva hela övergreppet igen. Inget att förringa.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-06 10:26:00
|
Katta |
Min uppfattning om det du tidigare skrivit är att du faktiskt inte kan bevisa att det handlar om falskanmälningar. Jag vet, vi har gått igenom det... men rent juridiskt kan man inte åtala en kvinna som anmält en våldtäkt som omrubriceras eller avskrivs om hon inte ljugit med uppsåt. Det har framkommit att kvinnor ljugit och där övervägs att väcka åtal.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-06 10:27:00
|
Billy Butt |
Katta: Jag håller med dig. Det är en skäckupplevelse för kvinnan att genomgå säkrande av bevis, men hur kan man döma utan bevis? Dessvärre är det en nödvändig sak. Å du jag dömer inte feminister. Jag har bara synpunkter om åsikterna som kommer ifrån vad jag kallar för "halvkokta feminister".
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-06 10:28:00
|
Katta |
Du menar att det är svårt att få en man dömd för våldtäkt även då våldtäkten faktiskt har skett!?! så har jag uppfattat det du skrev men ändå så tror du att kvinnor som ljuger skulle komma igenom hela rättsprocessen och döma oskyldiga män? Det går inte riktigt ihop sig...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-06 10:31:00
|
Billy Butt |
Katta: Jag tänker inte gå in i en lång diskussion med dig. Läs mina artiklar så kan du se vad jag tycker. Nu sätter vi punkt. Ta nu hand om kvinnorna som behöver din hjälp istället för att försöka provocera mig här på sajten. Jag är oprovocerbar må du tro!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-10-06 10:31:00
|
Katta |
Svar 4: Du har synpunkter efter vad du kallar halvkokta feminister och jag har synpunkter på skivbolagsdirektörer efter hur Bert Karlsson uppträder... lika ok?? Nej skämt åsido. Man kan inte döma utan bevis, men istället för att gå igenom övergreppet igen så kan kvinnan låta bli att gå till akuten och istället åka hem och "rengöra" kropp och själ...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-10-06 10:32:00
|
Katta |
Jag förstår inte varför mina åsikter skulle ses som provocerande? Tål du inte att jag tycker annorlunda. Om du ger diskussionen en chans så kanske den för en gång skull skulle leda någonstans.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-10-06 10:35:00
|
Katta |
Jag anser Billy, att ditt resonemang stoppar kvinnor än mer för att anmäla våldtäkter. eftersom jag vet att många ser det du skriver som att samhället faktiskt inte bör lita på vad de säger. En hel del har även skrivit det här på Sourze, att man inte borde tro på kvinnor då de anmäler en våldtäkt, inte före de har bevisat att den skett.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-10-06 10:35:00
|
Billy Butt |
Att du överhuvudtaget tar upp min kollega Bert Karlssons namn i detta sammanhang visar hur inihelvete mediapåverkade du är. Ge dig nu Katta! Jag hade börjat ta dig på allvar, trots varningar från andra här, men du förbrukar mitt förtroende om du fortsätter med ditt jagande. Vill du ha dialog med mig måste det vara intelligent dialog. Ställ inte frågor som redan är besvarade i mina artiklar. Nu sätter jag punkt med dig för i dag. Ha en bra dag!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-10-06 10:37:00
|
Katta |
När tom åklagare och Polis frågar gång på gång: är du säker på att du inte ville? Så finns det redan en underbyggd misstro mot kvinnor. Vi behöver inte mer, framför allt inte utan att kunna styrka det du skriver... jag säger det igen fram med källorna.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-10-06 10:40:00
|
Katta |
Svar 10: Skämt åsido... läs Billy, läs. Jag har lagt fram hur många argument som helst men du väljer återigen den enkla vägen ut... kanse borde vi mötas i debatt du och jag. Någonstans där du inte kan sätta punkt bara för att du inte vet hur du ska bemöta mig. Nåväl herr Butt, ha en trevlig måndag.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-10-06 10:40:00
|
Billy Butt |
Jag misstänker att du har svårt för att förstå svenska så jag upprepar mig nu. JAG SÄTTER PUNKT FÖR DISKUSSIONEN MED DIG NU... återigen ha en bra dag.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-10-06 10:41:00
|
Billy Butt |
Skriv en debattartikel på Sourze själv så ska jag kommentera den. NU FÅR DU F-N GE DIG... HEJDÅ!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-10-06 10:42:00
|
Katta |
Billy, jag betalar inte för att publiceras... det antar jag att inte du heller gör ; Det är skillnaden mellan att vara halvkokt feminist och media"kändis"...
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-10-06 11:10:00
|
A |
Katta-Billy : 1-0.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-10-06 13:33:00
|
Pågen |
Billy - Katta 17-0
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-10-06 13:44:00
|
Biff |
Jag förstår inte riktigt vad du vill få fram Katta... Det låter nästan som om du vill att efter våldtäkten, ska kvinnan kunna gå hem, duscha, piffa upp sig, gå till polisen och anmäla, sätta dit mannen och leva lycklig i alla sina dagar... Är det så du tycker? Om inte, vad är det som är fel med Billys artikel?
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-10-06 14:41:00
|
Kim |
Vad är det som är så svårt att förstå av det Katta säger? Är ni helt tröga eller låtsas ni? Varje gång BB får frågor han inte kan svara på börjar han gapa och bli otrevlig - är det god retorik? Tycker ni det är bra? Vart vill ni komma Pågen & Biff? Och att du Biff läser Kattas kommentarer som fan läser bibeln är inget nytt, du v i l l inte förstå.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-10-06 16:02:00
|
Biff |
Kim, kan du vara så snäll och berätta då? Vart någonstans håller de inte med varandra?
|
|