|
Inlägg #1: Postat: 2003-10-04 21:54:00
|
|
Mattias Agnesund |
Med "det perfekta ansiktet" menar jag bara att det uppfattas som ett problem när ett EU-land inte vill gå i samma takt som de andra. Visst är det retorik, men jag vågar påstå att det också är ett uttryck för min åsikt. Att ökad kunskap om EU med nödvändighet leder till en positivare attityd tror jag inte. Själv blir jag mer kritisk ju mer jag lär mig om EU.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-16 23:38:00
|
|
Magnus Andersson |
Att kunskap om EU gör befolkningen mer positiv grundar jag bara på att en samvarians tycks finnas, där svenskarna är extremt oinformerade än samtliga andra europeiska länder, och samtidigt mest negativa! F ö även oinformerade jämfört med påtänkta anslutarländer som Tjeckien, Polen och alla de baltiska staterna.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-16 23:38:00
|
|
Magnus Andersson |
Finland är långt mer informerad mer än Danmark tror jag och där är t ex 3 av 4 positiva till den nya valutan Euro. Alla länder har positiv EU/EMU-majoritet utom Sverige och svensken vet absolut minst om EU/EMU.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-03-03 18:15:00
|
|
Henrik Baner |
EMU ar otroligt komplext och skulle inte kunna forstas av 90 av Sveriges befolkning hur mycket man an forklarar det for dem. Darfor var en folkomrostning helt befangd att genomfora. Det verkar svart och laskigt, ja usch ja matte och sant ja, vi rostar nej..
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-10-09 15:29:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Eu krockar nog för många över 40 med de decenniers propaganda som man tsunami-överskjölts med om landet som var ! bättre än alla andra.
Notera att Skåningar som har närmast till världen tillsammans med 08-or var och är mest eu-positiva.
|
| |