Kommentera Kajsa Kallios ledare

Den här tråden diskuterar artikeln Kommentera Kajsa Kallios ledare.
Inlägg #1: Postat: 2003-10-03 15:54:00
K Y
Hola, Kajsa: you have got the vibes, girl!! * Muchos besos de Don Fendi, alias K Y R E U S en Marbella, España.
Inlägg #2: Postat: 2003-10-23 13:42:00
Erik
Jag avskyr expressen, bl a för att de har så keff hemsida. Hur gör jag för att hitta recensionen?
Inlägg #3: Postat: 2003-10-23 13:49:00
Jolin
Skugges feminsim r rolig. Knsroller r ju det bsta hon vet och hon g;r allt f;r att de ska bevaras. Det finns inget som g;r henne mer irriterad n att Robert Wells har flickfrisyr. Shit, vilken skandal. Och en man som ser ut att ha l;ppstift? Shit allts, r inte det f;rbjudet n?
Inlägg #4: Postat: 2003-10-23 18:29:00
Daniel
Och som vanligt kan K.K tjata hur länge som helst om det så fort någon "arg, ung, kvinna" fått kritik och vägra tro att det kan bero på något annat än att hon är "arg, ung kvinna", t.e.x som i Skugges fall att hon är en helt värdelös skribent. Hon är förresten inte ens så ung längre.
Inlägg #5: Postat: 2003-10-23 19:53:00
Sunny
Har liksom du föjt hela den här såpan med många skiftande känslor. LS var elak: ja visst. De manliga skribenterna i en viss ålder måste vara skörare än prinsessan på den berömda ärten? Jag tänker tillbaka på när de manliga kritikerna slaktade Kersin Thorvall verbalt i pressen utan att någon enda ens pep. Hon var ju en osmaklig, överkänslig, pinsam kvinna i fel ålder som skrev osmakliga knullskildringar som borde vara privata hette det!
Inlägg #6: Postat: 2003-10-23 20:20:00
JPA
Skugge var bra förr. Nu blir hon Killinggänget - ser inte att hon är den med diskursiv makt och fortsätter att sparka på folk istället för att diskutera verk. Feminismen har inte gått ett steg framåt...Slå som männen slår var inte feminismens grund.
Inlägg #7: Postat: 2003-10-24 10:10:00
Nartin
" när rollerna är ombytta så varar debatten inte ens i fem dagar" - Kan du gen något exempel på när detta skett?
Inlägg #8: Postat: 2003-10-24 11:41:00
Biff
Det är ju helt galet att göra den debatten till en jämställdhetsdebatt! Eller litteraturdebatt för den delen. Det handlar bara om två idioter som bråkar med varandra. Ranelid för att sälja böcker och Skugge för att sälja Expressen. Båda för att bli uppmärksammade.
Inlägg #9: Postat: 2003-11-07 14:29:00
Thomas L. Aabo
"...Men det är klart, för att världen ska bli ett bättre ställe så tvingas ju männen att ge upp en del makt, pengar och inflytande, förmodligen är det de som skrämmer dem. ..."
Så oerhört lågt och billigt Kajsa.
Inlägg #10: Postat: 2003-11-07 22:19:00
Magnus Löwendahl
Det var lustigt att du avrundade med att skriva om av Valerie Solanas "SCUM-manifest" Society for Cutting Up Men En artikel om detta manifest finns här: Länk: tinyurl.com Ingressen till atikeln är som följer: Manhatarnas superikon Valerie Solanas är mest känd för att hon sköt Andy Warhol 1968. Den första svenska utgåvan av hennes "SCUM manifest" firades med fest och maratonläsning på tisdagen.
Inlägg #11: Postat: 2003-11-11 11:57:00
KD
Jo jag har nog märkt att feminister har mopnopol på sin s. k. jämställdhet. Detta är en ledare helt i linje med den idén.
Inlägg #12: Postat: 2003-11-11 11:57:00
KD
Jo jag har nog märkt att feminister har mopnopol på sin s. k. jämställdhet. Detta är en ledare helt i linje med den idén.
Inlägg #13: Postat: 2003-11-12 15:42:00
Erik Malmberg
Fråga: ÄR detta Sourzes officiella synpunkt - eftersom du skriver på ledarplats? I så fall är vi nog rätt många som kommer att ta oss en allvarlig funderare på om Sourze verkligen är värt att stödja.

Om du privat är rabiatfeminist och hittar på falska eller fåniga argument är ovidkommande, men står Sourze bakom din krönika betyder det för mig samma sak som om ni hade en nynasse att skriva ledare.
Laddar...