Inlägg #1: Postat: 2003-10-03 03:39:00
|
Mike |
Jag tycker resonemanget andas en ganska förlegad kivinnosyn. Tjejer framställs som veliga våp som inte vågar säga ifrån så att till och med en kåt kille fattar.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-03 09:37:00
|
daniel. |
Jag tror nog de allra flesta kvinnor vågar säga ifrån...men en del gör det inte...precis som BB nämner när han pratar om "att tala omkull någon". Det handlar inte om en förlegad kvinnosyn - det handlar om ett konstaterande att en fysiskt starkare man kan upplevas som ett hot av vissa trots att han inte är hotfull.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-03 09:38:00
|
daniel. |
Men du kanske inte tycker att en man ska acceptera ett Nej? Utan fortsätta tjata? Det verkar onekligen så i din första kommentar.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-03 09:39:00
|
daniel. |
Om kvinnan så småningom vill ha sex med mannen så tror jag det ger sig utan att du behöver tjata...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-03 09:44:00
|
daniel. |
Sen ska för övrigt inte en kvinna behöva säga ifrån så att "även en kåt kille fattar". Har hon sagt nej en gång har mannen ingen som helst rätt att fortsätta tjata.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-10-03 09:45:00
|
daniel. |
Och att överhuvudtaget vilja som man ha sex med någon som inte vill eller är tveksam är för mig fullständigt obegripligt och handlar i det fallet snarare om makt än om sex...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-10-03 10:17:00
|
Jörgen |
Så, den enda chansen är kärlek vid första ögonkastet, annars är det bara att glömma?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-10-03 15:07:00
|
Yanni |
Hurra för svar 6! Alla verkar också här glömma kåtheten. Är det bara killen som är kåt? Varför har han inte gjort tjejen lika kåt? Tillhör han dem som sätter tjejens hand på sin penis och ser uppfordrande ut? Det blir inte så himla många tjejer upphetsade av tror jag...
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-10-03 15:48:00
|
Biff |
Daniel och Yanni: Ni glömmer att män är svin. Denna mycket viktiga aspekt gör att män helst föredrar kvinnor som är så återhållsamma som möjligt helst skolfröknar eller nunnor, och de ska ångra sig så mycket som möjligt efteråt. Helt och hållet för att männen ska känna att de besitter charm och övertalningsförmåga. En kvinna inte har en chans mot en man!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-10-03 16:36:00
|
daniel. |
Biff: Alla män är inte svin. Men en del biffiga typer är det säkert.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-10-03 16:48:00
|
Jörgen |
Yanni, du lyckas verkligen få allt att verka så enkelt, så enbart svart eller vitt. Är det verkligen så i din värld? Jag blev övergiven av mina kompisar på en fest en gång ingen skjuts hem, fick följa med en bekants bekant hem för att "sova på soffan". Väl hemma kom hon ju på att hon inte hade plats för någon soffa i sin lilla etta ;- så vi plockade fram en extra madrass och lade på golvet i sovrummet.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-10-03 17:03:00
|
Jörgen, forts... |
kort variant: Hon "hoppar på" mig, vi kåtar upp varandra, och sedan ångrar hon sig och lägger sig i sängen igen. Någonstans i den här historien fanns en poäng till Yanni, men jag tror att jag tappade den på vägen... ;-
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-10-03 17:08:00
|
Jörgen igen |
Men apropå det där att bara lägga den i handen på tjejen. Det komiska i sammanhanget är ju att tjejer som själva vill ha lite förföring och finess, ofta inte har en aning om hur man verkligen hetsar upp en kille. Många tror ju att det räcker med att fumla lite i skrevet på honom. Och det tragiska är ju att i många fall så funkar det... För i 49 fall av 50 så säger killen inte nej. Hela den här debatten grundar sig i att vi är avundsjuka på tjejerna helt enkelt
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-10-03 17:13:00
|
Å igen |
dels för att de generellt inte är lika "obsessive" vad gäller sex som killar "Hallå Gud, vad gav du mig en sån här one-track mind för?? Jag vill reklamera min hjärna! Jag VILL kunna tänka på annat än bröst 4 gånger/minut! Ta tillbaka den och ge mig en annan! Jag vill kunna måla som Michelangelo, lösa ekvationer som Einstein och attrahera kvinnor utan baktankar som ... Richard Wolff!" Och dels för att när de väl styr in på det spåret så möter de motstånd mycket mer sällan...
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-10-03 18:20:00
|
Mike |
Svar 6 mfl, Jag är precis som du en perfekt gentleman;-. Men alla är inte det och jag hävdar bestämt att det ska krävas mer än ett "icke gentlemannamässigt betende" för att dömas för våldtäkt. eller sexuellt utnyttjande.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-10-04 01:11:00
|
daniel. |
Vad tycker du man ska kalla det för när en man har sex med en kvinna mot hennes vilja då, Mike? Ett dåligt ligg? Olycksfall i arbetet?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-10-04 12:54:00
|
Yanni |
Jörgen: Jag tycker sex är ganska enkelt faktiskt. Beror kanske på att jag kommit upp lite i åren och inte är blyg eller generad för något längre. En gång för länge sen tjatade dock en kille och då frågade jag om han hade nån tidning jag kunde läsa under tiden, då fattade han.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-10-04 17:14:00
|
Mike |
Svar 16, Definitionsmässigt är det närmast en omöjlighet om inget våld eller tvång används. Dvs under förutsättning inte kvinnan är totalförlamad och stum, stupfull eller medvetslös och i det fallet är det sexuellt utnyttjande.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-10-07 12:57:00
|
Jörgen |
Yanni: Visst, sex är enkelt. Det är ju vägen dit som är problemet... ;- Men om du tycker att vägen dit är enkel, så beror det väl helt enkelt på att du som tjej/kvinna inte är van att möta motstånd när du väl blir sugen. Och det var ju det jag skrev i svar 13.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-10-08 17:11:00
|
Yanni |
Jörgen: Där har du en poäng. Men det HAR hänt mig att jag blivit nobbad fast killen var med hem och vi dansade och hånglade. Han ångrade sig hade tjej hemma och det hade han glömt att berätta... men inte var det så farligt. En gång ville en kille betala för att SLIPPA dansa med mig! Vi går alla på våra nitar och besvikelser.
|
|