Ett litet trevligt sexköp?

Inlägg #1: Postat: 2003-10-03 03:47:00
Mike
Du skriver kropp, men du menar väl snopp? För jag antar att du tycker massage är OK även om man använder "kroppen" när man ger vanlig massage. Jag skulle gärna se en förklaring varför det skulle vara ett sjukligt maktbehov att köpa just uella tjänster.
Inlägg #2: Postat: 2003-10-03 03:53:00
Mike
Enligt vilken definition är det "sjukligt", och varför skulle det vara ett tecken på maktbehov att köpa sexuella tjänster. Ligger det inte oändligt mycket närmare till hands att man är kåt ungefär som att den vanligaste anledningen till att man köper en korv med bröd är att man är hungrig.
Inlägg #3: Postat: 2003-10-03 03:56:00
Mike
Och sluta med det där dravlet att man "köper en kropp" det är något man gör man i chark-disken. Vad prostitution handlar om är att man köper en tjänst.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-03 09:44:00
Michael Ståhlberg
1 Heder åt Katta för att hon i denna fråga är konsekvent nåt som jag brukar klaga på att feminister inte är, 2 Mike har också rätt. Jag är emot sexköp för personlig del, men som den gamle nyliberal jag i grunden är, så vill jag ha så få förbud som möjligt. Förbud skapar bara faror och gynnar organiserad brottslighet.
Inlägg #5: Postat: 2003-10-03 14:00:00
Besserwisser
Hur kan du Katta vara så säker på din sak? Har du tagit del av vetenskapliga undersökningar alt. gjort egna??? Föreställ dig en man som totalt sakna fysiskt närhet då ingen vill ge honom den. Tycker du då att det är fullt rimligt att anta att den mannen har ett sjukligt maktbehov???
Inlägg #6: Postat: 2003-10-03 14:00:00
Besserwisser
Tänk om han egentligen känner ett fruktansvärt utanförskap. Saknar närhet, kropplig kontakt och sex. Tror du hans självkänsla är hög och att han briljerar i sin "makt" då han är dömd till "det näst bästa", att betala för det...
Inlägg #7: Postat: 2003-10-03 18:38:00
Mike
Svar 4, Kan tilläggas att jag personligen aldrig köpt någon sexuell tjänst och att jag för egen del föredrar monogami. Eftersom jag inte vill att andras privatmoral ska bli lag så tycker jag inte heller att min moral ska påtvingas andra.
Inlägg #8: Postat: 2003-10-05 04:09:00
Katta
Debatten kan bli lång och jag antar att ni som jag varit igenom den förr. Mike det finns gott om material vad det gäller maktfrågan, bara att slänga sig över... se så sätt fart. Vad det gäller min formulering om kropp och ditt sätt att se det som tjänst, orkar inte ens kommentera det. Ha det bra alla ni som önskade debatt :
Inlägg #9: Postat: 2003-10-06 15:10:00
Thomas L. Aabo
Katta. Men vilka är det som har skrivit allt detta material om "maktfrågan"?
Och i vilket syfte?
Inlägg #10: Postat: 2003-10-07 00:59:00
Katta
Jag antar att mycket kommer från tex. institutionen för socialt arbete där man klart och tydligt ser samhällskonsekvenserna av prostitution. Som självmedicinering som leder till ett drogmissbruk, eller ett drogmissbruk som leder till prostitution. Jag läste en utredning baserad på djupintervjuer med sexköpare män i detta fallet där dessa talade om att de kunde få sex hemma, men det var mer spännande på gatan, där behövde de inte tolerera huvudvärk tex.
Inlägg #11: Postat: 2003-10-07 01:00:00
Katta
Alltså dessa personer ville helt ha sex på sina villkor fast dock vara två, eller fler Jag får det inte till något annat än maktbehov... frågan din är bra och jag blir nyfiken på din syn.
Inlägg #12: Postat: 2003-10-07 14:14:00
Biff
Kan det inte vara sexbehov alltså? Är sex ett sätt att få makt, eller är makt ett sätt att få sex? Freud skulle nog svara det senare...
Inlägg #13: Postat: 2003-10-07 19:06:00
Mike
Kattas ideologiska programmering blir tydlig i svar 10-11. Den feminstiska schablonen blir till ett axiom som inte behöver förklaras. Personligen debatterar jag samhällsproblem på Sourze eftersom min fru inte är intresserad av det frågorna. Vem utövar jag makt över?
Inlägg #14: Postat: 2003-10-20 15:20:00
Chris.X
Feministisk logik: Sex ska inte ske på mannens villkor. Det ska ske på kvinnans villkor.

Om mannen får som han vill, är det sjukligt maktmissbruk. Om kvinnan får som hon vill, är hon stark och självständig.

Bra logik.
Inlägg #15: Postat: 2003-10-20 15:22:00
Chris.X
Förklaring: Om jag är tillsammans med en tjej, sker det på vissa villkor. Om tjejen inte bemöter mina villkor, är jag inte tillsammans. Det gäller även henne, jag är tillsammans med henne även på HENNES villkor. Kan jag inte uppfylla dom, vill hon inte vara tillsammans med mig. Samma sak gäller ALLT annat, inklusive sex. Svårare än så är det inte. Dock skulle jag ALDRIG gå till en prostituerad. Men till skillnad mot feminister så berättar jag inte hur folk ska vara och inte vara.
Laddar...