Flickansikten uppfrätta av syra

Inlägg #1: Postat: 2003-10-02 11:42:00
Billy Butt forts
Ungefär som om en Bangladesisk journalist skulle skriva att alla svenskar super i sin bilar utanför lördags dansen på hembyggdsgården, bara för att hon sett detta längt upp i norrland. Get with it Rebecka Brandqvist. Mig lurar du inte! Klart att problemet du beskriver finns - men den är inte så omfattande som du får det att se ut!
Inlägg #2: Postat: 2003-10-02 18:34:00
Erik Lindgren
Ok, Silly Billy, inte nog med att du tjafsar om våldtäkter och oskyldigt dömda så att man till slut reagerar mot dig, istället för mot de ljugande brudarna, du ser på allt som klassas som feminism ungefär som Satan ser på Bibeln. Vet du hur stort problemet är? Vart i Bangladesh på senatse? Svängde förbi förra måndagen? Gjort en undersökning, kanske? Ok, jag förstår. Bara att sådant här händer är förjävligt, utsträckningen känns ganska irrelevant.
Inlägg #3: Postat: 2003-10-02 19:27:00
Viktor
Och norrlänningarna är villebråd för Billy Butt är inte Billy Butt en opera av Benjamin Britten, nej, jag är kanske ute och cyklar, hjälp.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-02 21:00:00
Jan E
Det är märkligt att Billy Butt inte kan ta Rebeckas synnerligen allvarliga och gripande artikel på allvar, utan i stället ägnar sig åt att ifrågasätta henne och hennes kunskaper. Detta säger väldigt mycket om denne Billy Butt.
Inlägg #5: Postat: 2003-10-03 03:07:00
Billy Butt
Klart jag tar hennes artikel på allvar, men jag har bott i Sverige snart 36 år och har sett den svenska naiviteten råda alltför ofta i såna här sammanhang. Problemet hon beskriver är begränsad till några små byar i BanglaDesh. Regeringen där är stenhård mot män som behandlar kvinnor så. Tänk om Sverige kunde vara lika tuff mot män som slår sina fruar i Avesta, Kalmar och Helsingborg?
Inlägg #6: Postat: 2003-10-03 03:10:00
Billy Butt
Den Bangladeshiska polisen har på senare år agerat väldigt kraftigt mot män som behandlar kvinnor såsom beskriven i artikeln. Företeelsen är sällsynt i dag. Jag kritiserar inte VAD hon skriver utan hennes överdrift om storleken av problemet. Det är förstås ett problem i ett litet område och man ska inte tro det förekommer överallt i BanglaDesh.
Inlägg #7: Postat: 2003-10-03 03:13:00
Billy Butt
Hur vore det om en Bangladeshisk journalist skulle skriva om Sverige och berätta om t.ex. Hans Sheike den s.k. sektledare och få hennes läsare att tro att piskande av kvinnor förekommer i Sverige? Rebecka har rätt i sin text men det märks att hon inte känner till den indiska subkoninenten.Artikeln saknar nyans.
Inlägg #8: Postat: 2003-10-03 16:34:00
Erik Lindgren
Jo still äjnt gått dö påjnt. Uaj schodd aj kär abaut di amaont åvv göls biing killd? Jast dö fäckt dat diss iss häppöning iss tärriböll, veddör itt iss inn Svärje, Nårje år Bangladesch isst mir egal.
Inlägg #9: Postat: 2003-10-04 14:14:00
Sunny
Om så bara en enda man döms oskyldig för våldtäkt så är det en för mycket, skrev jag i din debatt.Då höll du med. Men här gäller tydligen inte normal empati?
Det ger en tankeställare: kanske du inte är så empatisk som du vill framstå som i våldtäktsdebatterna heller? Antalet män som döms varje år oskyldiga torde vida underskrida det antal kvinnor R skriver om ÄVEN o de skulle vara hela 50 färre!
Inlägg #10: Postat: 2003-10-04 22:49:00
Magnus Löwendahl
Svar 3. Nej då. Det var nästan rätt. Men det ska var Billy Budd inte Butt! Brittens opera är för övrigt baserat på ett ofullbordat manuskript av Herman Melville, författaren till Moby Dick. Detta hör inte riktigt till diskussionen, jag vet. Jag blev bara så glad att "Viktor" skrev något som inte gjorde mig arg! :
Laddar...